Πάσχα [3]

Στόχος: Να περιγράφουν, να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο.

Όταν ο Ιησούς πλησίαζε να φτάσει στα Ιεροσόλυμα, στέλνει δύο  Απόστολους να του φέρουν ένα γαϊδουράκι. Ο Ιησούς έφτασε στα Ιεροσόλυμα, πάνω στο γαϊδουράκι. Οι άνθρωποι τον υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό, φωνάζοντας : "Ωσαννά". Κάποιοι έκοψαν βάγια  και τα έστρωσαν στον δρόμο για να περάσει. 




Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1. Επανάληψη των προηγούμενων ενοτήτων.
 Ενθαρρύνετε το παιδί να αφηγηθεί τα γεγονότα που προηγήθηκαν, επιδιώκοντας να τηρούν τη διαδοχική σειρά των γεγονότων και να χρησιμοποιούν εύστοχα λέξεις ή εκφράσεις, π.χ. μετά, ύστερα, Αρχάγγελος Γαβριήλ...
 Επιδιώξετε να οργανώνουν τον λόγο τους διατηρώντας αρχή, μέση και τέλος, συνδέοντας κατάλληλα τις προτάσεις και χρησιμοποιώντας κάθε φορά τις σωστές λέξεις. 
 Ενθαρρύνετε τη χρήση των επιθέτων π.χ. λαμπρό αστέρι. 

2. Ενθαρρύνετε να περιγράψουν την παραπάνω εικόνα, εμπλουτίζοντας τον προφορικό τους λόγο, π.χ. βάγια, Ιεροσόλυμα, απόστολοι (απόστολος = άνθρωπος που εργάζεται για τη διάδοση μιας ιδέας, αποστολή).

3. Ενθαρρύνετέ τα να ζωγραφίσουν και να γράψουν (αντιγράψουν)  κάτι σχετικό  με την εικόνα ή να δώσουν έναν τίτλο στη ζωγραφιά τους κι αν μπορούν να τον γράψουν.


ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ


1. Μελετήστε, παρατηρήστε και περιγράψτε την εικόνα.  Παροτρύνετε το παιδί να προβληματιστεί, π.χ. "γιατί είναι δείπνος, γιατί μυστικός...''. 

2. Συνδέστε την εικόνα με το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, επιδιώκοντας να αναδυθεί η σύνδεση από τα παιδιά. 

3. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να μετρήσουν και να εκτελέσουν απλές μαθηματικές πράξεις.

Προτάσεις για ασκήσεις - παιχνίδια

1. Καθένας μετράει τα πρόσωπα. Όποιος κάνει λάθος αρχίζει ξανά από την αρχή.

2. Ο ένας μετράει τους μαθητές που βρίσκονται αριστερά και ο άλλος αυτούς που είναι δεξιά.

3. Μετρήστε πόσοι μαθητές κοιτάζουν τον Χριστό και πόσοι μιλούν μεταξύ τους. 

4. Μετρήστε πόσοι μαθητές φοράνε γαλάζιους και πόσοι κόκκινους χιτώνες.

5. Ζωγραφίστε ανθρωπάκια-μαθητές, κόψτε τα, "μοιράστε" τα (διαίρεση) και αρχίστε τα "παιχνίδια:
- αρίθμησε
- γράψε σε καρτέλες αριθμούς και βάλε κάτω από κάθε απόστολο τον αριθμό ξεκινώντας από αριστερά προς τα δεξιά   και χρησιμοποιώντας και την καρτέλα με τον αριθμό 0.

6. Φτιάξε δυάδες, τριάδες ... με τους μαθητές.

7.  Δύο μαθητές  και τρεις μαθητές ... πόσοι είναι όλοι μαζί. Χρησιμοποιήσετε τα "ανθρωπάκια" που έχετε κόψει, τις καρτέλες με τους αριθμούς και τα σύμβολα + , = 



  Το παιδί για τις παραπάνω δραστηριότητες  μπορεί να χρησιμοποιήσει  χαρτί, τουβλάκια, κουταλάκια, ραβδάκια, ξυλάκια.