Άνοιξη


                                  ΑΝΟΙΞΗ
Στόχοι: 
1. Να γνωρίσουν και να ονομάσουν ορισμένα έργα τέχνης
2. Να παρατηρούν και να περιγράφουν αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση μέσα από ένα έργο τέχνης.
3. Να ενθαρρύνονται να αναπτύξουν τη γλώσσα.
4. Να εκφραστούν  δημιουργικά  μέσα από τη ζωγραφική.
5. Να χρησιμοποιούν τον γραπτό λόγο ως μέσο επικοινωνίας και έκφρασης και να συνειδητοποιούν ότι στα φωνήματα της ομιλούμενης γλώσσας αντιστοιχούν γράμματα.
6. Να εμπλουτίζουν τη γλώσσα και με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά.

Τοιχογραφία της  Άνοιξης



       Η τοιχογραφία της άνοιξης κοσμούσε τρεις από τους τέσσερις τοίχους ενός μικρού δωματίου στον προϊστορικό οικισμό του Ακρωτηρίου της Θήρας. Είναι η μοναδική τοιχογραφία η οποία βρέθηκε ολόκληρη στη θέση της μετά τον καταστροφικό σεισμό και την ηφαιστειακή έκρηξη  στο νησί της Σαντορίνης.

   H τοιχογραφία είναι αναπαράσταση της Άνοιξης στη Θήρα τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο, όταν ανθίζουν τα λουλούδια και επιστρέφουν τα αποδημητικά πουλιά.  Τα ηφαιστειακά βράχια της Θήρας είναι στολισμένα με τριάδες από ανθισμένα κόκκινα κρίνα  και στον ουρανό πετούν χελιδόνια !


Ενδεικτικές Δραστηριότητες:

1. Μελετήστε με τα παιδιά την τοιχογραφία της Άνοιξης. Με τη βοήθεια του υπολογιστή δείξτε στα παιδιά την τοιχογραφία και συζητήστε:
-Τι βλέπετε στην εικόνα;
- Σε ποια εποχή αναφέρεται η τοιχογραφία;
-Πώς το καταλάβατε;
- Πόσα χελιδόνια βλέπετε στην εικόνα;
-Αν ζωντάνευαν  τα χελιδόνια, τι μπορεί να έλεγαν;
-Πόσα κόκκινα κρίνα υπάρχουν στην εικόνα;
-Αν ήσασταν εκεί ποιους ήχους θα ακούγατε;
-Ποια χρώματα βλέπετε;
-Αν ζωντάνευαν τα χελιδόνια και τα κρίνα και έπαιζαν, τι παιχνίδι θα έκαναν;
- Τι θα ήθελες να αλλάξεις(προσθέσεις ή αφαιρέσεις)  στην τοιχογραφία της Άνοιξης;

2. Ζωγραφίστε  ό,τι σας έκανε εντύπωση από την τοιχογραφία  και γράψτε ή αντιγράψτε λέξεις, όπως  χελιδόνια, λουλούδια, κρίνα … 

3. «Αν ζωντάνευαν τα χελιδόνια και τα κρίνα και έπαιζαν, τι παιχνίδι θα έκαναν;». Ζωγραφίστε το παιχνίδι τους .

4. Σκεφτείτε μία ιστορία με χελιδόνια, κρίνα, βράχια. Φτιάξτε το δικό σας παραμύθι. Ζωγραφίστε το. Ζητήστε από τον γονέα σας να γράψει το παραμύθι σας πίσω από την ζωγραφιά σας.