Η ΑΝΟΙΞΗ

Στόχοι:1.Να αναγνωρίζουν οικείες λέξεις στο περιβάλλον και μέσα σε κείμενα.
            2.Να συνειδητοποιήσουν ότι ο γραπτός λόγος είναι αναπαράσταση της γλώσσας και η εικόνα  είναι αναπαράσταση του κόσμου.


       Η  Άνοιξη είναι μία από τις τέσσερις εποχές του χρόνου. Όταν έρχεται να μας δει, φοράει ένα ολόλευκο, μακρύ φόρεμα και έχει στο κεφάλι της ένα στεφάνι από λουλούδια. Μοιάζει με νύφη στολισμένη!! Στη βαλίτσα της έχει τα ανοιξιάτικα ρούχα της, τα ανοιξιάτικα φρούτα, που είναι οι φράουλες, τα κεράσια και τα βερίκοκα και πολλά-πολλά καλαθάκια με πολλά-πολλά πολύχρωμα μυρωδάτα λουλουδάκια. Μαζί της έχει και τα τρία της παιδιά, που τους φωνάζει "μήνες".  

           Ο μήνας Μάρτιος είναι το πρώτο της παιδί και στη  βαλίτσα του έχει την ελληνική σημαία, επειδή γιορτάζει η Ελλάδα.  
         Ο μήνας Απρίλιος είναι το δεύτερο παιδί  και στη βαλίτσα του έχει κόκκινα αυγά, τσουρέκια και τη λαμπάδα του, γιατί, ο Απρίλιος φέρνει μαζί του το Πάσχα.  
           Ο μήνας Μάιος είναι το τρίτο παιδί της  κυρίας Άνοιξης  και στη βαλίτσα του έχει λουλουδένια στεφανάκια, επειδή τον Μάιο γιορτάζει η φύση και όλα είναι ανθισμένα.


                 

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1. Διαβάστε το παραπάνω κείμενο και συζητήστε με τα παιδιά.
   Πώς είναι η Άνοιξη; Τι φοράει; Τι έχει στη βαλίτσα της; 
Πόσα παιδάκια έχει; Πώς ονομάζονται τα παιδιά της;

2. Ας ζωγραφίσουν, όπως  φαντάζονται, την Άνοιξη με τα παιδιά    της και ας γράψουν τα ονόματα των παιδιών- μηνών της.    Θυμόμαστε να γράφουμε το όνομά μας και την ημερομηνία.

3. Γράψτε το όνομα του κάθε μήνα σε μία καρτέλα. Σκορπίστε τις     καρτέλες και παίξτε το παιχνίδι:"Βρες τον μήνα".
 Ο ένας παίκτης θα λέει έναν μήνα κι ο άλλος θα βρίσκει τη σωστή καρτέλα. 

4. Ας παίξουμε το παρακάτω παιχνίδι με τα παιδιά της Άνοιξης και στο τέλος, ας κάνουμε τον έλεγχο των σωστών απαντήσεων.