Ψηφιακό Παιχνίδι (Σωστό - Λάθος)
Στόχος:
- Να αναγνωρίζουν οικείες λέξεις στο περιβάλλον και μέσα σε κείμενα.
- Να αναπτύσσουν τη γλώσσα και την επικοινωνία και να αξιοποιούν την τεχνολογία.
- Να εκτελούν παιχνίδια εξερεύνησης και επίλυσης απλών προβλημάτων.
Η Αλφαβήτα του Πάσχα
Η Αλφαβήτα του Πάσχα
Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο, κατεβάστε το αρχείο στον υπολογιστή σας και "παίξτε" με την "Αλφαβήτα του Πάσχα".
https://drive.google.com/file/d/17g1c65tafiaZTqsNjiUvQDO1JuGMDyWG/view?usp=sharin
ΕΘΙΜΑ του ΠΑΣΧΑ
ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΕΘΙΜΑ
Στόχος:
1. Να γνωρίσουν θρησκευτικές παραδόσεις, να αναπτύξουν αισθήματα αγάπης και αδελφοσύνης.
2. Να αναπτύσσουν τη γλώσσα και την επικοινωνία και να αξιοποιούν την τεχνολογία.
3. Να εξοικειώνονται με βασικές ερευνητικές διαδικασίες.
Σημείωση: Στο πλαίσιο του "Μένουμε Σπίτι",εξηγούμε στο παιδί τους λόγους, για τους οποίους, φέτος, κάποια έθιμα, δεν θα πραγματοποιηθούν.
ΕΘΙΜΑ του ΠΑΣΧΑ
1. Η Κυρά Σαρακοστή
Η Κυρά Σαρακοστή είναι ένα ημερολόγιο. Παριστάνεται ως μια γυναίκα ή καλόγρια που δεν έχει στόμα, γιατί νηστεύει σαράντα μέρες μέχρι το Πάσχα. Τα χέρια της είναι σταυρωμένα γιατί προσεύχεται. Έχει εφτά πόδια, όσες και οι επτά εβδομάδες της Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο κόβεται κι ένα πόδι. Το τελευταίο πόδι κόβεται το Μεγάλο Σάββατο. Στη Χίο, το βάζουν σε ένα ξερό σύκο κι όποιος το βρίσκει πιστεύεται ότι θα είναι καλότυχος.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α. Κάθε Σάββατο κόβουμε κι ένα ποδαράκι της Κυράς Σαρακοστής που είχαμε κατασκευάσει στην τάξη μας. Το Μεγάλο Σάββατο κρύψτε το τελευταίο ποδαράκι σε ένα ξερό σύκο ή στην κουλούρα (ψωμί) της Ανάστασης.
β. Παροτρύνετε το παιδί να θυμηθεί την ιστορία της Κυρά Σαρακοστής και να τη ζωγραφίσει, ξεκινώντας έτσι να φτιάχνει το δικό του φάκελο με τα έθιμα του Πάσχα.
2. Τα Κάλαντα του Λαζάρου
Το Σάββατο πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα, γιορτάζουμε την Ανάσταση του Λαζάρου. Τα παιδιά ψάλλουν τα Κάλαντα του Λαζάρου (βλ. ΠΑΣΧΑ 2) γυρίζοντας από σπίτι σε σπίτι. Το έθιμο του Λαζάρου διέφερε από περιοχή σε περιοχή. Αλλού οι νοικοκυρές έδιναν αυγά, τα οποία θα βαφόντουσαν κόκκινα την Μεγάλη Πέμπτη κι αλλού έδιναν αλεύρι και λάδι για να φτιαχτούν τα πασχαλινά κουλουράκια ή το ψωμί της Ανάστασης.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α. Μαθαίνω και τραγουδάω τα Κάλαντα του Λαζάρου, και φτιάχνω το δικό μου βίντεο.
β. Ζυμώνουμε "λαζαράκια"και ενθαρρύνουμε τα παιδιά
να περιγράψουν τον τρόπο παρασκευής χρησιμοποιώντας τις σωστές λέξεις και δίνοντας σημασία στην αλληλουχία των υλικών.
γ. Παροτρύνετε το παιδί να γράψει ή να αντιγράψει τα υλικά της
συνταγής.
δ. Χρησιμοποιήστε τον Η/Υ για να δείτε πως ψάλλονται τα Κάλαντα του Λαζάρου σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Βρες τα μέρη στον χάρτη.
ε. Ζωγράφισε κάτι σχετικό για τον φάκελο με τα έθιμα του Πάσχα.
3. Τα Βάγια
Την Κυριακή των Βαΐων οι εκκλησίες στολίζονται με βάγια σε ανάμνηση της εισόδου του Ιησού στα Ιεροσόλυμα.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α. Ζωγράφισε την " Είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα", γράψε, όπως μπορείς, ή δώσε τον δικό σου τίτλο. Βάλε την ζωγραφιά σου στον φάκελο.
4.Το βάψιμο των αυγών - Λαμπριάτικες κουλούρες, τσουρέκια και πασχαλινά κουλουράκια.
Την Μεγάλη Πέμπτη, το πρωί, γίνεται το βάψιμο των αυγών και ζυμώνονται οι λαμπριάτικες κουλούρες, τα τσουρέκια και τα πασχαλινά κουλουράκια, τα οποία πλάθονται (στρογγυλά, μακρουλά ή πλεκτά) και στολίζονται με ένα κόκκινο αυγό. Το βράδυ, στην εκκλησία διαβάζονται τα 12 Ευαγγέλια και σταυρώνεται ο Χριστός.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α. Βάψε το δικό σου αυγό με χρώματα βαφής, νερομπογιές ή τέμπερες.

γ. Ζωγράφισε την δική σου αυγοθήκη και κόλλησε όσα αυγά θέλεις. Μέτρησε τα αυγά, πρόσθεσε ή αφαίρεσε.........
δ. Κατασκεύασε την δική σου αυγοθήκη:Χρησιμοποίησε κεσεδάκι γιαουρτιού, χρώματα, μαρκαδόρους, χαρτόνια, χαρτοπετσέτες, ξυλάκια, γλωσσοπίεστρα, οδοντογλυφίδες, κορδέλες, κόλλες. Ζωγράφισε κότες ή κοτόπουλα......
5. Ο Επιτάφιος
Το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής γίνεται η Περιφορά του Επιτάφιου. Στην Ύδρα, άντρες κρατούν τον Επιτάφιο και μπαίνουν στη θάλασσα.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α. Χρησιμοποίησε τον Η/Υ και μάθε πως γίνεται η περιφορά του Επιτάφιου σε μέρη της Ελλάδας. Βρες τα μέρη στον χάρτη.
β. Ζωγράφισε,γράψε και βάλε την εργασία σου στο φάκελο.
6. Η Ανάσταση
Το Μεγάλο Σάββατο, το βράδυ,γίνεται η Ανάσταση και ψάλλουμε το "Χριστός Ανέστη". Ανάβουμε τις λαμπάδες και δίνουμε το φιλί της αγάπης. Στην επιστροφή μας στο σπίτι, καθόμαστε στο τραπέζι τρώμε την μαγειρίτσα και τσουγκρίζουμε τα κόκκινα αυγά.
Στη Χίο, γίνεται το έθιμο του ρουκετοπόλεμου.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α. Ζωγράφισε,γράψε και βάλε την εργασία σου στο φάκελο.
7. Το ψήσιμο του αρνιού
Την Κυριακή του Πάσχα ψήνουμε το αρνί στη σούβλα ή το βάζουμε στο φούρνο. Ο κόσμος γιορτάζει την Ανάσταση με τραγούδια και χορούς.
ΠΑΣΧΑ [5]
Στόχοι:
1.Να γνωρίζουν και να ονομάζουν ορισμένα είδη τέχνης, να γνωρίζουν έργα μεγάλων ζωγράφων.
2. Ενθαρρύνονται να γνωρίζουν τη γλώσσα.
3. Να κόβουν υλικά και να κάνουν κολάζ.
![]() |
Η αγωνία στον κήπο (Jiovanni Bellini)
Μετά τον Μυστικό Δείπνο και πριν την σύλληψη, ο Χριστός προσευχήθηκε στον Πατέρα Tου στον κήπο της Γεσθημανής.
|
![]() |
Ο Χριστός φέρει τον Σταυρό (Δομήνικος Θεοτοκόπουλος) |
![]() |
Η Ανάσταση του Χριστού (Paolo Veronesse) |
Ακολουθώντας τις παιδαγωγικές ρουτίνες του Artful Thinking (Βλέπω- Πιστεύω-Αναρωτιέμαι) σας προτείνουμε το παρακάτω σχέδιο εργασίας, ώστε τα παιδιά:
- Να γνωρίσουν τα συγκεκριμένα εικαστικά έργα.
- Να περιγράψουν λεκτικά τους παραπάνω πίνακες ενθαρρύνοντας τα να χρησιμοποιήσουν λέξεις αισθητικού περιεχομένου, όπως φόντο, σκούρα χρώματα,πορτρέτο, τοπίο.
- Να εκφράσουν σκέψεις, να προβληματισθούν και να επιχειρηματολογήσουν.
- Να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους.
- Να δημιουργήσουν τους δικούς τους πίνακες ζωγραφίζοντας ή με τη μέθοδο του κολάζ.
Ενδεικτικές προτάσεις-δράσεις:
- Συζητήστε μαζί τους και βρείτε πληροφορίες στον Η/Υ.
- Παροτρύνετε τα παιδιά να παρατηρήσουν τους πίνακες και να απαντήσουν:
1. Τι βλέπεις;
2.Ποιος νομίζεις ότι είναι στην εικόνα; Είναι μόνος ή υπάρχουν και άλλα πρόσωπα;
3. Πού βρίσκεται; Τι
ώρα της ημέρας είναι;
4. Πώς είναι το σώμα
του; Τι κρατάει; Πού κοιτάζει;
5. Γιατί νομίζεις είναι
έτσι, γιατί νιώθει έτσι;
6.Τι νομίζεις πως
σκέφτεται, τι νιώθει, τι πρόκειται να γίνει μετά;
7.Ο Χριστός αγαπούσε
πολύ τα παιδιά. Εάν βρισκόσουν δίπλα του, τι θα του έλεγες στο αυτί; Τι μυστικό
θα σου έλεγε εκείνος στο αυτί σου;
- Ενθαρρύνεται τα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά ομαδικά ή ατομικά: α)ζωγραφίζει ο καθένας την δική του ζωγραφιά και την παρουσιάζει, β) επιλέγει ο καθένας να ζωγραφίσει μία από τις τρεις τελευταίες σκηνές του θρησκευτικού δράματος. Ενώνουμε, τμηματικά, τις εργασίες μας, ώστε να δημιουργηθεί ένα εικαστικό τρίπτυχο.
Πηγές της θεματικής ενότητας:
1.ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο
2. WikiArt.org
3. Harvard project zero
ΠΑΣΧΑ [4]
Στόχος :
1. Να ακούν και να κατανοούν μία διήγηση ή απλά κείμενα που κάποιος τους διαβάζει φωναχτά.
2. Να παίρνουν πληροφορίες από διάφορες πηγές ( έργα τέχνης, Η/Υ ).
3. Να συνειδητοποιήσουν ότι στα φωνήματα της ομιλούμενης γλώσσας αντιστοιχούν γράμματα.
![]() |
Η Δίκη του Ιησού |
![]() |
Η Πορεία προς τον Γολγοθά |
![]() |
Η Σταύρωση |
![]() |
Η Αποκαθήλωση |
ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - ΑΣΚΗΣΕΙΣ
-Ενθαρρύνετε τα παιδιά να αναγνωρίσουν τα γράμματα.
- Βρίσκω το γράμμα και φωνάζω το όνομά του.
- Σκορπίστε τις καρτέλες με τα γράμματα και παίξτε το παιχνίδι "βρίσκω τα γράμματα της λέξης"
- Σκορπίστε τις καρτέλες με τα γράμματα και καλέστε το παιδί να σηκώνει, να πατάει, να βάζει τη μύτη του ή το αριστερό του γόνατο στο γράμμα που θα του πείτε.
- Βάλτε τα γράμματα μιας λέξης στη σειρά, κλείστε τα μάτια του παιδιού και αλλάξτε τη θέση ενός ή δύο γραμμάτων... Ενθαρρύνετε το παιδί να βρει το λάθος, να χτίσει σωστά τη λέξη, δίνοντας σημασία στο να λέει τι κάνει.
4. Κατασκευή με θέμα: " Η Σταύρωση"
Με υλικά, όπως χαρτί, ξυλάκια, καλαμάκια, ρολό κουζίνας ή χαρτιού υγείας, ποτήρια πλαστικά, κανέλα σε ξυλάκι, καπάκια από συσκευασίες, ψαλίδι, κόλλα, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, κηρομπογιές, χαρτόνια... ..... κατασκευάστε ένα σταυρό, ζωγραφίστε και κολλήστε τον Ιησού, ζωγραφίστε και κολλήστε το αγκάθινο στεφάνι και λουλούδια στο κάτω μέρος του σταυρού.
Γράψτε τις λέξεις: Ιησούς, Ναζωραίος, Βασιλιάς, Ιουδαίων και ζητήστε από τα παιδιά να βρουν το πρώτο γράμμα κάθε λέξης, ώστε να σχηματισθεί το ΙΝΒΙ. Χρησιμοποιήστε το στην κατασκευή.
Αξίζει να θυμόμαστε το σύνθημα του σχολείου μας:
" Βρίσκω λύση στο πρόβλημά μου"
Πάσχα [3]
Στόχος: Να περιγράφουν, να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο.
Όταν ο Ιησούς πλησίαζε να φτάσει στα Ιεροσόλυμα, στέλνει δύο Απόστολους να του φέρουν ένα γαϊδουράκι. Ο Ιησούς έφτασε στα Ιεροσόλυμα, πάνω στο γαϊδουράκι. Οι άνθρωποι τον υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό, φωνάζοντας : "Ωσαννά". Κάποιοι έκοψαν βάγια και τα έστρωσαν στον δρόμο για να περάσει.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
1. Επανάληψη των προηγούμενων ενοτήτων.
Ενθαρρύνετε το παιδί να αφηγηθεί τα γεγονότα που προηγήθηκαν, επιδιώκοντας να τηρούν τη διαδοχική σειρά των γεγονότων και να χρησιμοποιούν εύστοχα λέξεις ή εκφράσεις, π.χ. μετά, ύστερα, Αρχάγγελος Γαβριήλ...
Επιδιώξετε να οργανώνουν τον λόγο τους διατηρώντας αρχή, μέση και τέλος, συνδέοντας κατάλληλα τις προτάσεις και χρησιμοποιώντας κάθε φορά τις σωστές λέξεις.
Ενθαρρύνετε τη χρήση των επιθέτων π.χ. λαμπρό αστέρι.
2. Ενθαρρύνετε να περιγράψουν την παραπάνω εικόνα, εμπλουτίζοντας τον προφορικό τους λόγο, π.χ. βάγια, Ιεροσόλυμα, απόστολοι (απόστολος = άνθρωπος που εργάζεται για τη διάδοση μιας ιδέας, αποστολή).
3. Ενθαρρύνετέ τα να ζωγραφίσουν και να γράψουν (αντιγράψουν) κάτι σχετικό με την εικόνα ή να δώσουν έναν τίτλο στη ζωγραφιά τους κι αν μπορούν να τον γράψουν.
ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ
1. Μελετήστε, παρατηρήστε και περιγράψτε την εικόνα. Παροτρύνετε το παιδί να προβληματιστεί, π.χ. "γιατί είναι δείπνος, γιατί μυστικός...''.
2. Συνδέστε την εικόνα με το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, επιδιώκοντας να αναδυθεί η σύνδεση από τα παιδιά.
3. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να μετρήσουν και να εκτελέσουν απλές μαθηματικές πράξεις.
Προτάσεις για ασκήσεις - παιχνίδια
1. Καθένας μετράει τα πρόσωπα. Όποιος κάνει λάθος αρχίζει ξανά από την αρχή.
2. Ο ένας μετράει τους μαθητές που βρίσκονται αριστερά και ο άλλος αυτούς που είναι δεξιά.
3. Μετρήστε πόσοι μαθητές κοιτάζουν τον Χριστό και πόσοι μιλούν μεταξύ τους.
4. Μετρήστε πόσοι μαθητές φοράνε γαλάζιους και πόσοι κόκκινους χιτώνες.
5. Ζωγραφίστε ανθρωπάκια-μαθητές, κόψτε τα, "μοιράστε" τα (διαίρεση) και αρχίστε τα "παιχνίδια:
- αρίθμησε
- γράψε σε καρτέλες αριθμούς και βάλε κάτω από κάθε απόστολο τον αριθμό ξεκινώντας από αριστερά προς τα δεξιά και χρησιμοποιώντας και την καρτέλα με τον αριθμό 0.
6. Φτιάξε δυάδες, τριάδες ... με τους μαθητές.
7. Δύο μαθητές και τρεις μαθητές ... πόσοι είναι όλοι μαζί. Χρησιμοποιήσετε τα "ανθρωπάκια" που έχετε κόψει, τις καρτέλες με τους αριθμούς και τα σύμβολα + , =
Το παιδί για τις παραπάνω δραστηριότητες μπορεί να χρησιμοποιήσει χαρτί, τουβλάκια, κουταλάκια, ραβδάκια, ξυλάκια.
Όταν ο Ιησούς πλησίαζε να φτάσει στα Ιεροσόλυμα, στέλνει δύο Απόστολους να του φέρουν ένα γαϊδουράκι. Ο Ιησούς έφτασε στα Ιεροσόλυμα, πάνω στο γαϊδουράκι. Οι άνθρωποι τον υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό, φωνάζοντας : "Ωσαννά". Κάποιοι έκοψαν βάγια και τα έστρωσαν στον δρόμο για να περάσει.
![]() |
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
1. Επανάληψη των προηγούμενων ενοτήτων.
Ενθαρρύνετε το παιδί να αφηγηθεί τα γεγονότα που προηγήθηκαν, επιδιώκοντας να τηρούν τη διαδοχική σειρά των γεγονότων και να χρησιμοποιούν εύστοχα λέξεις ή εκφράσεις, π.χ. μετά, ύστερα, Αρχάγγελος Γαβριήλ...
Επιδιώξετε να οργανώνουν τον λόγο τους διατηρώντας αρχή, μέση και τέλος, συνδέοντας κατάλληλα τις προτάσεις και χρησιμοποιώντας κάθε φορά τις σωστές λέξεις.
Ενθαρρύνετε τη χρήση των επιθέτων π.χ. λαμπρό αστέρι.
2. Ενθαρρύνετε να περιγράψουν την παραπάνω εικόνα, εμπλουτίζοντας τον προφορικό τους λόγο, π.χ. βάγια, Ιεροσόλυμα, απόστολοι (απόστολος = άνθρωπος που εργάζεται για τη διάδοση μιας ιδέας, αποστολή).
3. Ενθαρρύνετέ τα να ζωγραφίσουν και να γράψουν (αντιγράψουν) κάτι σχετικό με την εικόνα ή να δώσουν έναν τίτλο στη ζωγραφιά τους κι αν μπορούν να τον γράψουν.
ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ
2. Συνδέστε την εικόνα με το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, επιδιώκοντας να αναδυθεί η σύνδεση από τα παιδιά.
3. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να μετρήσουν και να εκτελέσουν απλές μαθηματικές πράξεις.
Προτάσεις για ασκήσεις - παιχνίδια
1. Καθένας μετράει τα πρόσωπα. Όποιος κάνει λάθος αρχίζει ξανά από την αρχή.
2. Ο ένας μετράει τους μαθητές που βρίσκονται αριστερά και ο άλλος αυτούς που είναι δεξιά.
3. Μετρήστε πόσοι μαθητές κοιτάζουν τον Χριστό και πόσοι μιλούν μεταξύ τους.
4. Μετρήστε πόσοι μαθητές φοράνε γαλάζιους και πόσοι κόκκινους χιτώνες.
5. Ζωγραφίστε ανθρωπάκια-μαθητές, κόψτε τα, "μοιράστε" τα (διαίρεση) και αρχίστε τα "παιχνίδια:
- αρίθμησε
- γράψε σε καρτέλες αριθμούς και βάλε κάτω από κάθε απόστολο τον αριθμό ξεκινώντας από αριστερά προς τα δεξιά και χρησιμοποιώντας και την καρτέλα με τον αριθμό 0.
6. Φτιάξε δυάδες, τριάδες ... με τους μαθητές.
7. Δύο μαθητές και τρεις μαθητές ... πόσοι είναι όλοι μαζί. Χρησιμοποιήσετε τα "ανθρωπάκια" που έχετε κόψει, τις καρτέλες με τους αριθμούς και τα σύμβολα + , =
Το παιδί για τις παραπάνω δραστηριότητες μπορεί να χρησιμοποιήσει χαρτί, τουβλάκια, κουταλάκια, ραβδάκια, ξυλάκια.
ΤΟ ΠΑΣΧΑ [2]
Στόχος : Να προσεγγίζουν και να αποσαφηνίζουν βασικές χρονικές έννοιες, να αντιλαμβάνονται τη χρονική ακολουθία γεγονότων.
1.Επανάληψη της προηγούμενης ενότητας.
2. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφραστούν, παρατηρώντας τις εικόνες. Ασκούνται στο να αντιλαμβάνονται τη ροή του χρόνου και τις έννοιες του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος.
1. Συζητήστε με τα παιδιά σχετικά με το θέμα των εικόνων.
2. Ενθαρρύνετέ τα να περιγράφουν.
3. Ενθαρρύνετέ τα να ζωγραφίσουν, να γράψουν το όνομά τους και την ημερομηνία και να γράψουν κάποια/ες λέξεις σχετικές με τη ζωγραφιά τους.
4. Ενθαρρύνετέ τα να ζωγραφίσουν κάποια από τις παρακάτω εικόνες δίνοντας σημασία στη σωστή στάση του σώματος, στη σωστή χρήση του μαρκαδόρου ή του μολυβιού, στην αλλαγή χρωμάτων και στην παραμονή εντός του περιγράμματος.
Β΄ Ενδεικτική δραστηριότητα
Στόχος:
1.Να εμπλουτίζουν τη γλώσσα με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά, να επικοινωνούν και να αξιοποιούν την τεχνολογία.
2. Να πλάθουν και να μορφοποιούν.
Με τη βοήθειά σας και τη χρήση του Η/Υ, αναζητήστε στο διαδίκτυο συνταγή για "λαζαράκια" και πλάστε- ψήστε τα δικά σας.
1. Βοηθήστε τα, ώστε μέσα από τη συζήτηση να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά, π.χ. προσθέτω δύο ποτήρια αλεύρι...
2. Συζητήστε για τη διαδικασία δίνοντας σημασία στην αλληλουχία των υλικών, π.χ. πρώτα, ύστερα, μετά...
3. Συνοδέψτε τα λαζαράκια με το παρακάτω τραγούδι που τραγουδιέται στην Στερεά Ελλάδα και στον ρυθμό του "Κάτω στον γιαλό, κάτω στο περιγιάλι".
1.Επανάληψη της προηγούμενης ενότητας.
2. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφραστούν, παρατηρώντας τις εικόνες. Ασκούνται στο να αντιλαμβάνονται τη ροή του χρόνου και τις έννοιες του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος.
![]() |
Ο Ιησούς μεγαλώνει. |
![]() |
Ο Ιησούς και οι μαθητές του - Απόστολοι. |
![]() |
Ο Ιησούς και τα παιδιά. |
![]() |
Ο γάμος της Κανά. |
![]() |
Η Ανάσταση του Λαζάρου. |
1. Συζητήστε με τα παιδιά σχετικά με το θέμα των εικόνων.
2. Ενθαρρύνετέ τα να περιγράφουν.
3. Ενθαρρύνετέ τα να ζωγραφίσουν, να γράψουν το όνομά τους και την ημερομηνία και να γράψουν κάποια/ες λέξεις σχετικές με τη ζωγραφιά τους.
4. Ενθαρρύνετέ τα να ζωγραφίσουν κάποια από τις παρακάτω εικόνες δίνοντας σημασία στη σωστή στάση του σώματος, στη σωστή χρήση του μαρκαδόρου ή του μολυβιού, στην αλλαγή χρωμάτων και στην παραμονή εντός του περιγράμματος.
Β΄ Ενδεικτική δραστηριότητα
Στόχος:
1.Να εμπλουτίζουν τη γλώσσα με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά, να επικοινωνούν και να αξιοποιούν την τεχνολογία.
2. Να πλάθουν και να μορφοποιούν.
Με τη βοήθειά σας και τη χρήση του Η/Υ, αναζητήστε στο διαδίκτυο συνταγή για "λαζαράκια" και πλάστε- ψήστε τα δικά σας.
1. Βοηθήστε τα, ώστε μέσα από τη συζήτηση να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά, π.χ. προσθέτω δύο ποτήρια αλεύρι...
2. Συζητήστε για τη διαδικασία δίνοντας σημασία στην αλληλουχία των υλικών, π.χ. πρώτα, ύστερα, μετά...
3. Συνοδέψτε τα λαζαράκια με το παρακάτω τραγούδι που τραγουδιέται στην Στερεά Ελλάδα και στον ρυθμό του "Κάτω στον γιαλό, κάτω στο περιγιάλι".
Πού 'σαι Λάζαρε
Πού είναι η φωνή σου
Που σε γύρευε
Η μάνα κι η αδερφή σου.
Ήμουνα στη γη
Στη γη κάτω θαμμένος
Κι από τους νεκρούς
νεκρούς αναστημένος.
Βάγια βάγια των βαγιών
Τρώμε ψάρια και κολιό
και την άλλη Κυριακή
τρώμε το ψητό αρνί.
ΤΟ ΠΑΣΧΑ
"ΤΟ ΠΑΣΧΑ"
Στόχος : Να γνωρίσουν θρησκευτικές παραδόσεις, να αναπτύξουν συναισθήματα αγάπης και αδελφοσύνης για όλα τα πλάσματα της γης.
Με αφορμή τη μεγάλη θρησκευτική γιορτή "Το Πάσχα" σας προτείνουμε δραστηριότητες που σχετίζονται με τη χριστιανική πίστη και τα έθιμα και τις παραδόσεις της πατρίδας μας.
Στόχος : Να γνωρίσουν θρησκευτικές παραδόσεις, να αναπτύξουν συναισθήματα αγάπης και αδελφοσύνης για όλα τα πλάσματα της γης.
Με αφορμή τη μεγάλη θρησκευτική γιορτή "Το Πάσχα" σας προτείνουμε δραστηριότητες που σχετίζονται με τη χριστιανική πίστη και τα έθιμα και τις παραδόσεις της πατρίδας μας.
![]() |
"Ευαγγελισμός" , Ντα Βίντσι |
![]() |
"Η Γέννηση", Δομήνικος Θεοτοκόπουλος |
Τροφή για σκέψη ...
Ας προβληματιστούμε, αναστοχαστούμε στο κείμενο δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην τρίτη ιδιότητα του μολυβιού!
Γονείς , στείλτε μας τις σκέψεις σας στο ε- μαιλ του σχολείου.
Η ιστορία του μολυβιού
Το παιδί κοιτούσε τη γιαγιά του που έγραφε ένα γράμμα. Κάποια
στιγμή τη ρώτησε:
- Γράφεις μια ιστορία που συνέβη σε εμάς; Και μήπως είναι
μια ιστορία για μένα;
Η γιαγιά σταμάτησε να γράφει, χαμογέλασε και είπε στον
εγγονό της:
- Όντως γράφω για
σένα. Ωστόσο, αυτό που είναι πιο σημαντικό
κι από τις λέξεις είναι το μολύβι που χρησιμοποιώ. Θα ήθελα, όταν μεγαλώσεις, να γίνεις σαν κι αυτό.
Το παιδί, περίεργο, κοίταξε το μολύβι και δεν είδε τίποτα το
ιδιαίτερο.
- Αφού είναι ίδιο με όλα τα μολύβια που έχω δει στη ζωή μου!
- Όλα εξαρτώνται από τον τόπο που βλέπεις τα πράγματα. Το μολύβι
έχει πέντε ιδιότητες, τις οποίες αν καταφέρεις να διατηρήσεις, θα είσαι πάντα ένας
άνθρωπος που θα βρίσκεται σε αρμονία με τον κόσμο,
Πρώτη ιδιότητα: Μπορείς να κάνεις μεγάλα πράγματα, αλλά
δεν πρέπει να ξεχνάς ποτέ ότι υπάρχει ένα Χέρι το οποίο καθοδηγεί τα βήματά
σου. Αυτό το Χέρι το λέμε «Θεό» και Εκείνος πρέπει να σε καθοδηγεί πάντα
σύμφωνα με το θέλημά Του.
Δεύτερη ιδιότητα: Πότε – πότε πρέπει να σταματάω να γράφω και να χρησιμοποιώ την ξύστρα. Αυτό κάνει
το μολύβι να υποφέρει λίγο, αλλά στο τέλος είναι πιο μυτερό. Έτσι, μάθε να
υπομένεις ορισμένες δοκιμασίες γιατί θα σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο.
Τρίτη ιδιότητα: Το μολύβι μάς επιτρέπει πάντα να χρησιμοποιούμε
γόμα, για να σβήνουμε τα λάθη. Κατάλαβε ότι το να διορθώνουμε κάτι που κάναμε
δεν είναι απαραίτητα κακό, αλλά σημαντικό για να παραμείνουμε στον δρόμο του
δικαίου.
Τέταρτη ιδιότητα: Αυτό που έχει στην ουσία σημασία στο
μολύβι δεν είναι το ξύλο ή το εξωτερικό του σχήμα, αλλά ο γραφίτης που
περιέχει. Έτσι να φροντίζεις πάντα αυτό που συμβαίνει μέσα σου.
Τέλος, η πέμπτη ιδιότητα του μολυβιού: Αφήνει πάντα ένα
σημάδι. Έτσι, λοιπόν, να ξέρεις ότι ό,τι κάνεις στη ζωή σου θα αφήσει ίχνη και
να προσπαθείς να έχεις επίγνωση της κάθε σου πράξης.
Πάολο Κοέλιο
25η Μαρτίου 1821
"Εορτασμός της 25ης Μαρτίου 1821" από τα παιδιά της σχολικής χρονιάς 2018-2019.
Είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά μας για τη διπλή γιορτή της πατρίδας μας: τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την Ελληνική Επανάσταση. Να αναζητήσουμε στο διαδίκτυο σχετικές πληροφορίες και εικόνες, να ζωγραφίσουμε, να γράψουμε και να χρησιμοποιήσουμε τον χάρτη της Ελλάδος.
Είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά μας για τη διπλή γιορτή της πατρίδας μας: τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την Ελληνική Επανάσταση. Να αναζητήσουμε στο διαδίκτυο σχετικές πληροφορίες και εικόνες, να ζωγραφίσουμε, να γράψουμε και να χρησιμοποιήσουμε τον χάρτη της Ελλάδος.
Χορός του Ζαλόγγου
Έξοδος του Μεσολογγίου
Παπαφλέσσας
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)