Στόχοι:
1.Να γνωρίζουν και να ονομάζουν ορισμένα είδη τέχνης, να γνωρίζουν έργα μεγάλων ζωγράφων.
2. Ενθαρρύνονται να γνωρίζουν τη γλώσσα.
3. Να κόβουν υλικά και να κάνουν κολάζ.
Η αγωνία στον κήπο (Jiovanni Bellini)
Μετά τον Μυστικό Δείπνο και πριν την σύλληψη, ο Χριστός προσευχήθηκε στον Πατέρα Tου στον κήπο της Γεσθημανής.
|
Ο Χριστός φέρει τον Σταυρό (Δομήνικος Θεοτοκόπουλος) |
Η Ανάσταση του Χριστού (Paolo Veronesse) |
Ακολουθώντας τις παιδαγωγικές ρουτίνες του Artful Thinking (Βλέπω- Πιστεύω-Αναρωτιέμαι) σας προτείνουμε το παρακάτω σχέδιο εργασίας, ώστε τα παιδιά:
- Να γνωρίσουν τα συγκεκριμένα εικαστικά έργα.
- Να περιγράψουν λεκτικά τους παραπάνω πίνακες ενθαρρύνοντας τα να χρησιμοποιήσουν λέξεις αισθητικού περιεχομένου, όπως φόντο, σκούρα χρώματα,πορτρέτο, τοπίο.
- Να εκφράσουν σκέψεις, να προβληματισθούν και να επιχειρηματολογήσουν.
- Να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους.
- Να δημιουργήσουν τους δικούς τους πίνακες ζωγραφίζοντας ή με τη μέθοδο του κολάζ.
Ενδεικτικές προτάσεις-δράσεις:
- Συζητήστε μαζί τους και βρείτε πληροφορίες στον Η/Υ.
- Παροτρύνετε τα παιδιά να παρατηρήσουν τους πίνακες και να απαντήσουν:
1. Τι βλέπεις;
2.Ποιος νομίζεις ότι είναι στην εικόνα; Είναι μόνος ή υπάρχουν και άλλα πρόσωπα;
3. Πού βρίσκεται; Τι
ώρα της ημέρας είναι;
4. Πώς είναι το σώμα
του; Τι κρατάει; Πού κοιτάζει;
5. Γιατί νομίζεις είναι
έτσι, γιατί νιώθει έτσι;
6.Τι νομίζεις πως
σκέφτεται, τι νιώθει, τι πρόκειται να γίνει μετά;
7.Ο Χριστός αγαπούσε
πολύ τα παιδιά. Εάν βρισκόσουν δίπλα του, τι θα του έλεγες στο αυτί; Τι μυστικό
θα σου έλεγε εκείνος στο αυτί σου;
- Ενθαρρύνεται τα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά ομαδικά ή ατομικά: α)ζωγραφίζει ο καθένας την δική του ζωγραφιά και την παρουσιάζει, β) επιλέγει ο καθένας να ζωγραφίσει μία από τις τρεις τελευταίες σκηνές του θρησκευτικού δράματος. Ενώνουμε, τμηματικά, τις εργασίες μας, ώστε να δημιουργηθεί ένα εικαστικό τρίπτυχο.
Πηγές της θεματικής ενότητας:
1.ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο
2. WikiArt.org
3. Harvard project zero