ΠΑΣΧΑ [5]


Στόχοι: 

1.Να γνωρίζουν και να ονομάζουν ορισμένα είδη τέχνης, να γνωρίζουν έργα μεγάλων ζωγράφων.
2. Ενθαρρύνονται να γνωρίζουν τη γλώσσα.
3. Να κόβουν υλικά και να κάνουν κολάζ. 


Η αγωνία στον κήπο (Jiovanni Bellini)
Μετά τον Μυστικό Δείπνο και πριν την σύλληψη, ο Χριστός προσευχήθηκε στον Πατέρα Tου στον κήπο της Γεσθημανής.  
    

Ο  Χριστός φέρει τον Σταυρό (Δομήνικος Θεοτοκόπουλος)

Η Ανάσταση του Χριστού (Paolo Veronesse)


Ακολουθώντας τις  παιδαγωγικές ρουτίνες του Artful Thinking (Βλέπω- Πιστεύω-Αναρωτιέμαι)  σας προτείνουμε το παρακάτω σχέδιο εργασίας, ώστε τα παιδιά:
  • Να γνωρίσουν τα συγκεκριμένα εικαστικά έργα.
  • Να περιγράψουν λεκτικά τους παραπάνω πίνακες ενθαρρύνοντας τα να χρησιμοποιήσουν λέξεις αισθητικού περιεχομένου, όπως φόντο, σκούρα χρώματα,πορτρέτο, τοπίο.
  • Να εκφράσουν σκέψεις, να προβληματισθούν και να επιχειρηματολογήσουν.
  • Να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους.
  • Να δημιουργήσουν τους δικούς τους πίνακες ζωγραφίζοντας ή με τη μέθοδο του κολάζ. 
Ενδεικτικές προτάσεις-δράσεις:
  • Συζητήστε μαζί τους και βρείτε  πληροφορίες στον Η/Υ.
  • Παροτρύνετε τα παιδιά να παρατηρήσουν τους πίνακες και να απαντήσουν:

1. Τι βλέπεις;
2.Ποιος νομίζεις ότι είναι στην εικόνα; Είναι μόνος ή υπάρχουν και άλλα πρόσωπα;
3. Πού βρίσκεται; Τι ώρα της ημέρας είναι;
4. Πώς είναι το σώμα του; Τι κρατάει; Πού κοιτάζει;
5. Γιατί νομίζεις είναι έτσι, γιατί νιώθει έτσι;
6.Τι νομίζεις πως σκέφτεται, τι νιώθει, τι πρόκειται να γίνει μετά;
7.Ο Χριστός αγαπούσε πολύ τα παιδιά. Εάν βρισκόσουν δίπλα του, τι θα του έλεγες στο αυτί; Τι μυστικό θα σου έλεγε εκείνος στο αυτί σου;
  • Ενθαρρύνεται τα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά ομαδικά ή ατομικά: α)ζωγραφίζει ο καθένας την δική του ζωγραφιά και την παρουσιάζει, β) επιλέγει ο καθένας να ζωγραφίσει μία από τις τρεις τελευταίες σκηνές του θρησκευτικού δράματος. Ενώνουμε, τμηματικά, τις εργασίες μας, ώστε να δημιουργηθεί ένα εικαστικό τρίπτυχο.  


Πηγές της θεματικής ενότητας:
1.ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο 
2. WikiArt.org
3. Harvard project zero