Επιστροφή στο σχολείο


Αγαπητοί γονείς και παιδιά,
                       Το σχολείο είναι έτοιμο να μάς υποδεχθεί και πάλι στην αγκαλιά του.
Αυτό που θέλει από εμάς είναι να τηρούμε τους κανόνες υγιεινής, πράγμα που κάναμε όλο το τελευταίο διάστημα.
Η προσέλευση των  παιδιών θα γίνεται σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:

ΝΗΠΙΑ:     Δευτέρα  1  Ιουνίου,
                   Τετάρτη  3  Ιουνίου
                   Παρασκευή 5  Ιουνίου
                   Τρίτη      9  Ιουνίου
                   Πέμπτη  11  Ιουνίου
                   Δευτέρα 15  Ιουνίου
                   Τετάρτη  17  Ιουνίου
                   Παρασκευή 19  Ιουνίου
                   Τρίτη      23  Ιουνίου
                   Πέμπτη  25  Ιουνίου

ΠΡΟΝΗΠΙΑ:  Τρίτη      2 Ιουνίου
                       Πέμπτη  4  Ιουνίου
                       Τετάρτη  10  Ιουνίου
                       Παρασκευή 12  Ιουνίου
                       Τρίτη      16  Ιουνίου
                       Πέμπτη  18  Ιουνίου
                       Δευτέρα 22 Ιουνίου
                       Τετάρτη  24 Ιουνίου
                       Παρασκευή 26 Ιουνίου
Το Προαιρετικό Ολοήμερο Τμήμα, (σύμφωνα με την εγκύκλιο 26-5-2020/63417/ΓΔ4), δεν θα λειτουργήσει.

ΕΙΣΟΔΟΣ- ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ/ 
ΕΞΟΔΟΣ-ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

Η Προσέλευση και η Αποχώρηση των παιδιών στο Νηπιαγωγείο και προς αποφυγή συνωστισμού, θα γίνεται ως εξής:
Το Τμήμα 1:  8:25π.μ.-8:30π.μ. κι από την οδό Σάντα.
Το Τμήμα 2:  8:15π.μ.-8:20π.μ. κι από την οδό Σάντα.
Το Τμήμα 3:  8: 15π.μ.-8:20π.μ. κι από την οδό Παλαιολόγου.

ΤΙ ΕΧΩ ΜΑΖΙ ΜΟΥ

Μαζί μου στο Νηπιαγωγείο θα έχω:
1. το τσαντάκι μου με το παγουρίνο, την πετσετούλα, το δεκατιανό μου, χαρτομάντιλα και αντισηπτικό.
2. μία κασετίνα ή ένα  νεσεσέρ που να έχουν ένα πακέτο μαρκαδόρους(χοντρούς) κι ένα πακέτο μαρκαδόρους(λεπτούς).
                                
                                                                
                                                                                            Σας Περιμένουμε!
      







Παιχνίδια με τις μέλισσες


Παίζω και μαθαίνω...

Στόχοι:

1. Να αναγνωρίζουν οικείες λέξεις στο περιβάλλον και μέσα σε κείμενα.
2. Να παίρνουν πληροφορίες από διάφορες πηγές, όπως αφίσες, σήματα  στις οποίες συνυπάρχουν γραπτός λόγος και εικόνα.
3. Να οργανώνουν και να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τους αριθμούς.
4. Να αντιλαμβάνονται τη χρονική αλληλουχία γεγονότων.

Πάτησε τις εικόνες και  παίξε με τις μελισσούλες




Το τραγούδι της Μελισσούλας

Στόχοι :

 1.  Να αναπαράγουν μουσικά ακούσματα με διάφορους τρόπους.
 2.  να αυτοσχεδιάζουν και να εκφράζονται μέσα από απλές μουσικές συνθέσεις.

Πατήστε τη μελισσούλα και ακούστε το τραγούδι της.



Τραγούδι από τα 80 παιχνιδοτράγουδα του Μανώλη Φιλιππάκη .
Στίχοι Μανώλης Φιλιππάκης /τραγούδι  Μαρία Θωίδου

Η μελισσούλα

Μια μικρούλα μελισσούλα
βγαίνει έξω μια βολτούλα(x2)
Μια μικρούλα μελισσούλα
Στα λουλούδια πάει να παίξει
και τη γύρη να μαζέψει (x2)
Στα λουλούδια πάει να παίξει
Και πετάει και πετάει
κι όλο σιγοτραγουδάει (x2)
Και πετάει και πετάει
Bλέπει ένα μπουμπουκάκι
Που φορούσε ένα σκουφάκι (x2)
Bλέπει ένα μπουμπουκάκι
Άνοιξέ μικρό λουλούδι
Να σου πω ένα τραγούδι (x2)
Άνοιξέ μικρό λουλούδι
Λίγη γύρη για να πάρω
Στη κυψέλη να το πάω (x2)
Λίγη γύρη για να πάρω
Συγκινείτε το λουλούδι
που ακούει το τραγούδι (x2)
Συγκινείτε το λουλούδι
Tα χεράκια του ανοίγει
τη μέλισσα καλωσορίζει (x2)
Tα χεράκια του ανοίγει
Nα πάρει γύρη όση θέλει
Να την πάει στην κυψέλη (x2)
Nα πάρει γύρη όση θέλει
Mέλι νόστιμο να φτιάξει
Κι όλους μας να μας χορτάσει (x2)
Mέλι νόστιμο να φτιάξει.


Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1. Ακούμε το τραγούδι και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να το αφηγηθούν, ξεκινώντας την αφήγηση με τη φράση : "Μια φορά κι έναν καιρό..." 

2.   Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να απαντήσουν στις ερωτήσεις: 
  - Πού πήγε η μελισσούλα;
  - Με ποιον ήθελε να παίξει;
  - Τι ήθελε να κάνει;
  - Τι ζήτησε από το λουλούδι...
    Μπορούμε να γράψουμε σε διαφορετικά χαρτιά , με μεγάλα γράμματα τις λέξεις:  πού, ποιος, πότε, γιατί και πριν δοθεί η απάντηση να σηκώνεται η σωστή καρτέλα.  
     

3. Τα παιδιά ζωγραφίζουν ό,τι τους έκανε εντύπωση από το τραγούδι.

4.   Ενθαρρύνουμε και βοηθάμε  τα παιδιά να δραματοποιήσουν να "παίξουν" την ιστορία του τραγουδιού της μικρής μελισσούλας.


ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ

Στόχοι:
1. Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους ζωικούς οργανισμούς.
2. Να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο.
3. Να αναγνωρίζουν οικείες λέξεις στο περιβάλλον και μέσα σε
    κείμενα.

     Πατήστε στην εικόνα και μάθετε για τις ΜΕΛΙΣΣΕΣ

                                    
      
     Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1. Άκουσε με προσοχή την μαμά ή τον μπαμπά. Θα μάθεις πολλά πράγματα για τη ζωή της μελισσούλας. Αν θέλεις μπορείς να ζητήσεις από τους γονείς σου να σού επαναλάβουν το κείμενο.

2. Ζωγράφισε ό,τι σού έκανε εντύπωση από τη ζωή της μέλισσας.
Προσπάθησε να γράψεις ή να αντιγράψεις λέξεις ή φράσεις σχετικές με τη ζωγραφιά σου. Συμβουλεύσου το κείμενο. Θυμήσου να γράψεις το όνομά σου και ημερομηνία.

3. Φτιάξε ένα δικό σου παραμύθι με ήρωα μια μέλισσα, ξεκινώντας με τη φράση "Μια φορά κι έναν καιρό". Ζήτησε από τους γονείς σου να γράψουν το παραμύθι σου σε ένα χαρτί. Αν θες εικονογράφησέ το.



Παιχνίδια με τις πεταλούδες και δύο παιχνίδια με έντομα


Στόχοι: 1. Να οργανώνουν και να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τους αριθμούς.
         2. Να εκτελούν απλές μαθηματικές πράξεις. 

Βρες πόσες είναι οι  πεταλούδες 











Η Πεταλούδα


Ο Κύκλος Ζωής της Πεταλούδας

Στόχοι :
1.  Να ερμηνεύουν γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει, μέσα από διαδικασίες παρατήρησης και περιγραφής, σύγκρισης, ταξινόμησης, αντιστοίχισης, σειροθέτησης και συμβολικής αναπαράστασης.
2.  Να αναπαριστούν γεγονότα σύμφωνα με τη χρονική τους ακολουθία.
3. Να εξοικειώνονται με τις τεχνικές του κουκλοθέατρου, να παίζουν δημιουργικά με τις κούκλες και τις μαριονέτες. 

Πατήστε στην πεταλούδα  ... κι εκείνη θα σας διηγηθεί την ιστορία της...

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1.Βάλτε σε λογική σειρά τον κύκλο ζωής της πεταλούδας, παρατηρήστε τις εικόνες και περιγράψτε τες. Χρησιμοποιήστε φράσεις, όπως μια φορά κι έναν καιρό... και λεξούλες όπως στην αρχή, ύστερα, μετά...
2. Ζωγραφίστε τον κύκλο της ζωής της πεταλούδας ή ό,τι σάς έκανε εντύπωση. Θυμόμαστε πάντα να γράφουμε την ημερομηνία, το όνομά μας και λέξη ή λέξεις που έχουν σχέση με το θέμα μας, όπως πεταλούδα, αυγά, κουκούλι ...
3. Ώρα για διασκέδαση.
Πατήστε στην κούκλα.


Μια πεινασμένη κάμπια


            "Μια κάμπια πολύ πεινασμένη".
Στόχοι :
1.Να διηγούνται/ αφηγούνται.
2.Να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο. 
3.Να αντιλαμβάνονται τη χρονική ακολουθία γεγονότων
 4.Να αναπαριστούν γεγονότα σύμφωνα με τη χρονική τους ακολουθία.                   

Πατήστε στην κάμπια..... κι εκείνη θα σας πει μια ωραία ιστορία!!!    

  Πατήστε στην κάμπια κι εκείνη θα σας πει μια ωραία ιστορία

Ενδεικτικές δραστηριότητες:
1. Ακούστε με προσοχή, όσες φορές θέλετε, την ιστορία της πεινασμένης κάμπιας.       
2. Διηγηθείτε την ιστορία της ακολουθώντας τη χρονική     αλληλουχία των γεγονότων. Χρησιμοποιείστε λέξεις που    σχετίζονται με τη ροή του χρόνου(μετά, ύστερα, στο τέλος...).    
3. Ζωγραφίστε ό,τι σας έκανε εντύπωση από την ιστορία της κάμπιας. Γράψτε το όνομά σας, την ημερομηνία και λέξεις σχετικές με την εργασία σας(π.χ. κάμπια, μήλο, σοκολάτα,...).                   
4. Εικονογραφήστε την ιστορία της κάμπιας μας και βάλτε τις ζωγραφιές σας σε λογική ακολουθία. Δημιουργήστε το δικό σας βιβλίο.          
5. Ώρα για παιχνίδι.
Βάλε τις ημέρες στη σωστή σειρά, 
ξεκινώντας από τη Δευτέρα.

Παιχνίδια

Παίζω με τα λουλούδια (Παιχνίδι μνήμης)

Μαμάδες και παιδιά (Παιχνίδι αντιστοίχισης)

Με αγάπη σε κάθε Μητέρα

Πατήστε στην εικόνα ...


Γιορτή της Μητέρας

 Η Γιορτή της Μητέρας εορτάζεται κάθε χρόνο τη  δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. 
Είναι εορτή προς τιμή της μητρότητος, ημέρα έκφρασης αγάπης σε  όλες τις μαμάδες. 


"Μητρική Στοργή" Γεώργιος Ιακωβίδης


Στόχοι :

1. Να γνωρίσουν και να ονομάσουν ορισμένα έργα τέχνης, να γνωρίσουν έργα μεγάλων ζωγράφων.
2. Ενθαρρύνονται να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον            προφορικό τους λόγο.
3. Να εξασκούν την παρατηρητικότητά τους. 
4. Να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους και να γνωρίσουν τον εαυτό τους και τον κόσμο.
5. Να ενθαρρύνονται να γράφουν όπως μπορούν. 

Ενδεικτικές δραστηριότητες:
1. Βάζουμε γλυκιά μουσική και αφήνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τον παραπάνω πίνακα ζωγραφικής του Ιακωβίδη "Μητρική Στοργή"
2. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να απαντήσουν : 
 -Τι βλέπω στον πίνακα.
 -Τι κάνει η μαμά στον πίνακα;
 -Τι πιστεύετε ότι νιώθει η μαμά;
 -Τι πιστεύετε ότι νιώθει το μωρό στην αγκαλιά της μαμάς του;
 -Τι υπάρχει πάνω στο τραπέζι;
 -Ο πίνακας είναι μια εικόνα σημερινή ή μια εικόνα από άλλη εποχή;
 -Περιγράψτε τη μητέρα: Τι ρούχα φοράει; Μοιάζουν με τα ρούχα που φοράνε οι μαμάδες σήμερα; Πώς είναι χτενισμένη;
 3. Αν μιλούσε η μητέρα του πίνακα, τι νομίζετε ότι θα έλεγε στο παιδί της;
 4. "Ζωντανεύοντας" τον πίνακα : Μαζί με τα παιδιά βρίσκουμε στο σπίτι μας ρούχα και αντικείμενα που πλησιάζουν με αυτά του πίνακα. Βρίσκουμε ένα κουκλάκι μωρό και μια κουβερτούλα. 
 Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τον πίνακα και  τους ζητάμε να τον  αναπαραστήσουν. Τη θέση της μητέρας, κατά την  αναπαράσταση μπορεί να την πάρει αγόρι ή  κορίτσι, τονίζοντας ότι και οι δύο γονείς φροντίζουν με την ίδια αγάπη και στοργή το μωρό τους.
  5. Ζωγραφίζουμε  τον πίνακα του Ιακωβίδη με τον δικό μας τρόπο. Γράφουμε ή αντιγράφουμε τον τίτλο του πίνακα, το όνομά μας και την ημερομηνία. 
  6. Ώρα για παιχνίδι. "Ταίριαξε τις  εικόνες".






Ο Μάης


Πάτησε το λουλούδι και δες την έκπληξη !



ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

  Το Διδακτικό Προσωπικό του 5ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου σας εύχεται: 

               "ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ"
Στόχοι:
1. Να εξηγούν και να ερμηνεύουν.
2.  Να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση.
3. Να εντοπίζουν τον τίτλο και τον συγγραφέα ή ποιητή.
4. Να εκφράζονται με τον αυτοσχεδιασμό και τη μίμηση.
5. Να αναπαράγουν μουσικά ακούσματα με διάφορους τρόπους.
6. Να εκφραστούν  δημιουργικά  μέσα από τη ζωγραφική.
7. Να απομνημονεύουν πολλά μικρά κείμενα.
 

                  «Γεια σου κύριε μενεξέ»
        (Το τραγούδι του μικρού κοριτσιού» )
                                                                        ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ  
Δύο συ και τρία γω
πράσινο πεντόβολο
μπαίνω μέσα στον μπαξέ
γεια σου κύριε μενεξέ.
Σιντριβάνι και νερό
και χαμένο μου όνειρο (2)
Χοπ αν κάνω δεξιά
πέφτω πάνω στη ροδιά.
Χοπ αν κάνω αριστερά
πάνω στη βατομουριά.
Το ‘να χέρι μου κρατεί
μέλισσα θεόρατη
τ’ άλλο στον αέρα πιάνει
πεταλούδα που δαγκάνει

 Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1.  
1. Ακούστε το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη  μελοποιημένο από τον συνθέτη Δημήτρη Λάγιο.



2.     

2.Διαβάστε το παραπάνω ποίημα  και ενθαρρύνετε τα παιδιά να εκφράσουν αυτό που κατάλαβαν, που τους έκανε εντύπωση και αισθάνθηκαν.
     3.  Ενθαρρύνετε τα παιδιά «να πουν» την ιστορία που «λέει» το τραγούδι, π.χ. ένα μικρό κορίτσι μπαίνει στον κήπο και……….
4. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να δραματοποιήσουν, « να παίξουν» την ιστορία του ποιήματος .
5.
Ενθαρρύνετε τα παιδιά να ζωγραφίσουν ό,τι τους έκανε εντύπωση από το ποίημα και να γράψουν ή αντιγράψουν σχετικές λέξεις.