Πάσχα [3]

Στόχος: Να περιγράφουν, να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο.

Όταν ο Ιησούς πλησίαζε να φτάσει στα Ιεροσόλυμα, στέλνει δύο  Απόστολους να του φέρουν ένα γαϊδουράκι. Ο Ιησούς έφτασε στα Ιεροσόλυμα, πάνω στο γαϊδουράκι. Οι άνθρωποι τον υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό, φωνάζοντας : "Ωσαννά". Κάποιοι έκοψαν βάγια  και τα έστρωσαν στον δρόμο για να περάσει. 




Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1. Επανάληψη των προηγούμενων ενοτήτων.
 Ενθαρρύνετε το παιδί να αφηγηθεί τα γεγονότα που προηγήθηκαν, επιδιώκοντας να τηρούν τη διαδοχική σειρά των γεγονότων και να χρησιμοποιούν εύστοχα λέξεις ή εκφράσεις, π.χ. μετά, ύστερα, Αρχάγγελος Γαβριήλ...
 Επιδιώξετε να οργανώνουν τον λόγο τους διατηρώντας αρχή, μέση και τέλος, συνδέοντας κατάλληλα τις προτάσεις και χρησιμοποιώντας κάθε φορά τις σωστές λέξεις. 
 Ενθαρρύνετε τη χρήση των επιθέτων π.χ. λαμπρό αστέρι. 

2. Ενθαρρύνετε να περιγράψουν την παραπάνω εικόνα, εμπλουτίζοντας τον προφορικό τους λόγο, π.χ. βάγια, Ιεροσόλυμα, απόστολοι (απόστολος = άνθρωπος που εργάζεται για τη διάδοση μιας ιδέας, αποστολή).

3. Ενθαρρύνετέ τα να ζωγραφίσουν και να γράψουν (αντιγράψουν)  κάτι σχετικό  με την εικόνα ή να δώσουν έναν τίτλο στη ζωγραφιά τους κι αν μπορούν να τον γράψουν.


ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ


1. Μελετήστε, παρατηρήστε και περιγράψτε την εικόνα.  Παροτρύνετε το παιδί να προβληματιστεί, π.χ. "γιατί είναι δείπνος, γιατί μυστικός...''. 

2. Συνδέστε την εικόνα με το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, επιδιώκοντας να αναδυθεί η σύνδεση από τα παιδιά. 

3. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να μετρήσουν και να εκτελέσουν απλές μαθηματικές πράξεις.

Προτάσεις για ασκήσεις - παιχνίδια

1. Καθένας μετράει τα πρόσωπα. Όποιος κάνει λάθος αρχίζει ξανά από την αρχή.

2. Ο ένας μετράει τους μαθητές που βρίσκονται αριστερά και ο άλλος αυτούς που είναι δεξιά.

3. Μετρήστε πόσοι μαθητές κοιτάζουν τον Χριστό και πόσοι μιλούν μεταξύ τους. 

4. Μετρήστε πόσοι μαθητές φοράνε γαλάζιους και πόσοι κόκκινους χιτώνες.

5. Ζωγραφίστε ανθρωπάκια-μαθητές, κόψτε τα, "μοιράστε" τα (διαίρεση) και αρχίστε τα "παιχνίδια:
- αρίθμησε
- γράψε σε καρτέλες αριθμούς και βάλε κάτω από κάθε απόστολο τον αριθμό ξεκινώντας από αριστερά προς τα δεξιά   και χρησιμοποιώντας και την καρτέλα με τον αριθμό 0.

6. Φτιάξε δυάδες, τριάδες ... με τους μαθητές.

7.  Δύο μαθητές  και τρεις μαθητές ... πόσοι είναι όλοι μαζί. Χρησιμοποιήσετε τα "ανθρωπάκια" που έχετε κόψει, τις καρτέλες με τους αριθμούς και τα σύμβολα + , = 



  Το παιδί για τις παραπάνω δραστηριότητες  μπορεί να χρησιμοποιήσει  χαρτί, τουβλάκια, κουταλάκια, ραβδάκια, ξυλάκια.  

ΤΟ ΠΑΣΧΑ [2]

Στόχος : Να προσεγγίζουν και να αποσαφηνίζουν βασικές χρονικές έννοιες, να αντιλαμβάνονται τη χρονική ακολουθία γεγονότων.

1.Επανάληψη της προηγούμενης ενότητας.
2. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφραστούν, παρατηρώντας τις εικόνες. Ασκούνται στο να αντιλαμβάνονται τη ροή του χρόνου και τις έννοιες του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος.


Ο Ιησούς μεγαλώνει.

Ο Ιησούς και οι μαθητές του - Απόστολοι.

Ο Ιησούς και τα παιδιά.

Ο γάμος της Κανά. 

Η Ανάσταση του Λαζάρου.

1. Συζητήστε με τα παιδιά σχετικά με το θέμα των εικόνων. 
2. Ενθαρρύνετέ τα να περιγράφουν.
3. Ενθαρρύνετέ τα να ζωγραφίσουν, να γράψουν το όνομά τους και την ημερομηνία και να γράψουν κάποια/ες λέξεις σχετικές με τη ζωγραφιά τους. 
4. Ενθαρρύνετέ τα να ζωγραφίσουν κάποια από τις παρακάτω εικόνες δίνοντας σημασία στη σωστή στάση του σώματος, στη σωστή χρήση του μαρκαδόρου ή του μολυβιού, στην αλλαγή χρωμάτων και στην παραμονή εντός του περιγράμματος. 






Β΄  Ενδεικτική δραστηριότητα

Στόχος: 
1.Να εμπλουτίζουν τη γλώσσα με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά, να επικοινωνούν και να αξιοποιούν την τεχνολογία.
2. Να πλάθουν και να μορφοποιούν.

Με τη βοήθειά σας και τη χρήση του Η/Υ, αναζητήστε στο διαδίκτυο συνταγή για "λαζαράκια" και πλάστε- ψήστε τα δικά σας.



1. Βοηθήστε τα, ώστε μέσα από τη συζήτηση να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά, π.χ. προσθέτω δύο ποτήρια αλεύρι...

2. Συζητήστε για τη διαδικασία δίνοντας σημασία στην αλληλουχία των υλικών, π.χ. πρώτα, ύστερα, μετά...

3. Συνοδέψτε τα λαζαράκια με το παρακάτω τραγούδι που τραγουδιέται στην Στερεά Ελλάδα και στον ρυθμό του "Κάτω στον γιαλό, κάτω στο περιγιάλι".
Πού 'σαι Λάζαρε
Πού  είναι η φωνή σου
Που σε γύρευε
Η μάνα κι η αδερφή σου.

Ήμουνα στη γη 
Στη γη κάτω θαμμένος
Κι από τους νεκρούς
νεκρούς αναστημένος.

Βάγια βάγια των βαγιών
Τρώμε ψάρια και κολιό 
και την άλλη Κυριακή
τρώμε το ψητό αρνί.  


ΤΟ ΠΑΣΧΑ

                              "ΤΟ  ΠΑΣΧΑ" 

Στόχος : Να γνωρίσουν θρησκευτικές παραδόσεις, να αναπτύξουν συναισθήματα αγάπης και αδελφοσύνης για όλα τα πλάσματα της  γης. 

Με αφορμή τη μεγάλη θρησκευτική γιορτή "Το Πάσχα"  σας προτείνουμε δραστηριότητες που σχετίζονται με τη χριστιανική πίστη και τα έθιμα και τις παραδόσεις της πατρίδας μας.

"Ευαγγελισμός" , Ντα Βίντσι 

"Η Γέννηση", Δομήνικος Θεοτοκόπουλος

"Η  Γέννηση"

Ενδεικτικές δραστηριότητες: 

1. Ενθαρρύνετε το παιδί, μέσα από συζήτηση να παρατηρήσει και να αναπτύξει ιδέες και συναισθήματα που του προκαλούν οι παραπάνω εικόνες.
2. Δώστε ευκαιρίες να " θυμηθούν"  σχετικές συζητήσεις και δράσεις που έγιναν στην τάξη τους.
3. Αναζητήστε στο διαδίκτυο σχετικά βιντεάκια και πληροφορίες για τους ζωγράφους.
4.Ζωγραφίστε και εσείς εμπνεόμενοι από τους παραπάνω πίνακες.
5.  Γράψτε, όπως μπορείτε το όνομά σας, την ημερομηνία και κάτι σχετικό με τη ζωγραφιά σας, π.χ.  Μαρία, Παναγία, Άγγελος, Γέννηση κ.ά.  Ή δώστε  τίτλο στη ζωγραφιά σας και γράψτε τον.

Αγαπητοί γονείς, οι παραπάνω δραστηριότητες μπορούν να γίνουν μεμονωμένα. Η διάρκειά τους να είναι τόση, όσο διατηρείται το ενδιαφέρον του παιδιού.
 Αν θέλετε στείλτε μας τις δημιουργίες σας.



Τροφή για σκέψη ...

Ας προβληματιστούμε, αναστοχαστούμε στο κείμενο δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην τρίτη ιδιότητα του μολυβιού!

Γονείς , στείλτε μας τις σκέψεις σας στο ε- μαιλ του σχολείου.

Η ιστορία του μολυβιού

Το παιδί κοιτούσε τη γιαγιά του που έγραφε ένα γράμμα. Κάποια στιγμή τη ρώτησε:
- Γράφεις μια ιστορία που συνέβη σε εμάς; Και μήπως είναι μια ιστορία για μένα;
Η γιαγιά σταμάτησε να γράφει, χαμογέλασε και είπε στον εγγονό της:
- Όντως  γράφω για σένα. Ωστόσο, αυτό που είναι πιο σημαντικό  κι από τις λέξεις είναι το μολύβι που χρησιμοποιώ. Θα ήθελα, όταν  μεγαλώσεις, να γίνεις σαν κι αυτό.
Το παιδί, περίεργο, κοίταξε το μολύβι και δεν είδε τίποτα το ιδιαίτερο.
- Αφού είναι ίδιο με όλα τα μολύβια που έχω δει στη ζωή μου!
- Όλα εξαρτώνται από τον τόπο που βλέπεις τα πράγματα. Το μολύβι έχει πέντε ιδιότητες, τις οποίες αν καταφέρεις να διατηρήσεις, θα είσαι πάντα ένας άνθρωπος που θα βρίσκεται σε αρμονία με τον κόσμο,
Πρώτη ιδιότητα: Μπορείς  να κάνεις μεγάλα πράγματα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάς ποτέ ότι υπάρχει ένα Χέρι το οποίο καθοδηγεί τα βήματά σου. Αυτό το Χέρι το λέμε «Θεό» και Εκείνος πρέπει να σε καθοδηγεί πάντα σύμφωνα με το θέλημά Του.
Δεύτερη ιδιότητα: Πότε – πότε πρέπει να σταματάω  να γράφω και να χρησιμοποιώ την ξύστρα. Αυτό κάνει το μολύβι να υποφέρει λίγο, αλλά στο τέλος είναι πιο μυτερό. Έτσι, μάθε να υπομένεις ορισμένες δοκιμασίες γιατί θα σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο.
Τρίτη ιδιότητα: Το μολύβι μάς επιτρέπει πάντα να χρησιμοποιούμε γόμα, για να σβήνουμε τα λάθη. Κατάλαβε ότι το να διορθώνουμε κάτι που κάναμε δεν είναι απαραίτητα κακό, αλλά σημαντικό για να παραμείνουμε στον δρόμο του δικαίου.
Τέταρτη ιδιότητα: Αυτό που έχει στην ουσία σημασία στο μολύβι δεν είναι το ξύλο ή το εξωτερικό του σχήμα, αλλά ο γραφίτης που περιέχει. Έτσι να φροντίζεις πάντα αυτό που συμβαίνει μέσα σου.
Τέλος, η πέμπτη ιδιότητα του μολυβιού: Αφήνει πάντα ένα σημάδι. Έτσι, λοιπόν, να ξέρεις ότι ό,τι κάνεις στη ζωή σου θα αφήσει ίχνη και να προσπαθείς να έχεις επίγνωση της κάθε σου πράξης.
Πάολο Κοέλιο




25η Μαρτίου 1821


"Εορτασμός  της 25ης Μαρτίου 1821" από τα παιδιά της σχολικής χρονιάς 2018-2019. 
Είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά μας για τη διπλή γιορτή της πατρίδας μας: τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την Ελληνική Επανάσταση. Να αναζητήσουμε στο διαδίκτυο σχετικές πληροφορίες και εικόνες, να ζωγραφίσουμε, να γράψουμε και να χρησιμοποιήσουμε τον χάρτη της Ελλάδος.









































Χορός του Ζαλόγγου









Έξοδος του Μεσολογγίου





Παπαφλέσσας





Θεόδωρος Κολοκοτρώνης





Είμαστε εδώ!


Είμαστε εδώ!
 Αν εξυπνάδα είναι η προσαρμογή στο περιβάλλον, ας φερθούμε έξυπνα κι ας προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα! Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Το «Μένουμε σπίτι» με τα παιδιά μας, είναι η ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας, τον σύντροφό μας, το παιδί μας. Ας γίνει μια ευκαιρία για γνωριμία με το άμεσο περιβάλλον. Γνωρίζοντας το περιβάλλον μας, μπορούμε να «κατακτήσουμε» τον έξω χώρο κι από εκεί τον κόσμο.
Ας πέσουν οι ρυθμοί, ας δείξουμε συνέπεια στις σχέσεις μας, ας βάλουμε τα όρια του «πρέπει» του» μη», του «θέλω», του «μπορώ». Ας αναζητήσουμε το ποιοι είμαστε μέσα από την αλληλεπίδραση. Το παιχνίδι, η αφήγηση ενός παραμυθιού, η μαγειρική, το άπλωμα των ρούχων, ένα τραγούδι και τόσα άλλα μπορεί να γίνουν το μέσον για επικοινωνία, συζήτηση, έκφραση αποριών, ανταλλαγή απόψεων, αναζήτηση λύσεων.
Ας καλλιεργήσουμε ικανότητες-δεξιότητες, όπως…. περιμένω τη σειρά μου, μαθαίνω νέες λέξεις, εκφράζομαι μέσα από τη ζωγραφική ατομικά ή ομαδικά,  γράφω και σκέφτομαι λογικά-μαθηματικά, αναζητώ και μαθαίνω νέους δρόμους στη ζωή. Ας διαβάσουμε όλοι το ίδιο παραμύθι, ας παίξουμε το ίδιο παιχνίδι. Ας εκφραστούμε όλοι, μικροί και μεγάλοι ΜΑΖΙ, στο ίδιο θέμα. Ας κοιτάξουμε τη ζωή με τα ίδια μάτια. Το ίδιο το παιδί θα μας δείξει τον δρόμο. Ας αφοσιωθούμε στην οικογένεια. Ας είμαστε δίπλα στον σύντροφο και στα παιδιά μας.
Οι Νηπιαγωγοί του 5ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου, νιώθουμε μέλη της οικογένειάς σας.
                                «Είμαστε μαζί σας, Είμαστε εδώ»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Ως Προϊσταμένη του 5ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου και σύμφωνα με την εγκύκλιο Φ.7/ΦΜ/35640/Δ1 της  10/3/2020 θα ήθελα να ενημερώσω τους τμήματος 2 που επιθυμούν να λάβουν την πρόοδο του παιδιού τους να επικοινωνήσουν με την κ. Δ.  Σαχαρίδου , την Δευτέρα 16 και την Τρίτη 17 Μαρτίου 2020 στο τηλέφωνό της και ώρες 13:00 έως 17: 00

Ευχαριστούμε

Ενημέρωση για τον Σεισμό.

Την Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020 η κ. Θ.Κρητικού, Φυσικός και Προϊσταμένη του Τμήματος Προστασίας από Φυσικές Καταστροφές του Δήμου Κερατσινίου - Δραπετσώνας, επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας και παρουσίασε το πρόγραμμα: "Τον Σεισμό δεν τον φοβάμαι, προετοιμάζομαι, θυμάμαι"