Γιορτή της Μητέρας

 Η Γιορτή της Μητέρας εορτάζεται κάθε χρόνο τη  δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. 
Είναι εορτή προς τιμή της μητρότητος, ημέρα έκφρασης αγάπης σε  όλες τις μαμάδες. 


"Μητρική Στοργή" Γεώργιος Ιακωβίδης


Στόχοι :

1. Να γνωρίσουν και να ονομάσουν ορισμένα έργα τέχνης, να γνωρίσουν έργα μεγάλων ζωγράφων.
2. Ενθαρρύνονται να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον            προφορικό τους λόγο.
3. Να εξασκούν την παρατηρητικότητά τους. 
4. Να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους και να γνωρίσουν τον εαυτό τους και τον κόσμο.
5. Να ενθαρρύνονται να γράφουν όπως μπορούν. 

Ενδεικτικές δραστηριότητες:
1. Βάζουμε γλυκιά μουσική και αφήνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τον παραπάνω πίνακα ζωγραφικής του Ιακωβίδη "Μητρική Στοργή"
2. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να απαντήσουν : 
 -Τι βλέπω στον πίνακα.
 -Τι κάνει η μαμά στον πίνακα;
 -Τι πιστεύετε ότι νιώθει η μαμά;
 -Τι πιστεύετε ότι νιώθει το μωρό στην αγκαλιά της μαμάς του;
 -Τι υπάρχει πάνω στο τραπέζι;
 -Ο πίνακας είναι μια εικόνα σημερινή ή μια εικόνα από άλλη εποχή;
 -Περιγράψτε τη μητέρα: Τι ρούχα φοράει; Μοιάζουν με τα ρούχα που φοράνε οι μαμάδες σήμερα; Πώς είναι χτενισμένη;
 3. Αν μιλούσε η μητέρα του πίνακα, τι νομίζετε ότι θα έλεγε στο παιδί της;
 4. "Ζωντανεύοντας" τον πίνακα : Μαζί με τα παιδιά βρίσκουμε στο σπίτι μας ρούχα και αντικείμενα που πλησιάζουν με αυτά του πίνακα. Βρίσκουμε ένα κουκλάκι μωρό και μια κουβερτούλα. 
 Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τον πίνακα και  τους ζητάμε να τον  αναπαραστήσουν. Τη θέση της μητέρας, κατά την  αναπαράσταση μπορεί να την πάρει αγόρι ή  κορίτσι, τονίζοντας ότι και οι δύο γονείς φροντίζουν με την ίδια αγάπη και στοργή το μωρό τους.
  5. Ζωγραφίζουμε  τον πίνακα του Ιακωβίδη με τον δικό μας τρόπο. Γράφουμε ή αντιγράφουμε τον τίτλο του πίνακα, το όνομά μας και την ημερομηνία. 
  6. Ώρα για παιχνίδι. "Ταίριαξε τις  εικόνες".






Ο Μάης


Πάτησε το λουλούδι και δες την έκπληξη !



ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

  Το Διδακτικό Προσωπικό του 5ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου σας εύχεται: 

               "ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ"
Στόχοι:
1. Να εξηγούν και να ερμηνεύουν.
2.  Να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση.
3. Να εντοπίζουν τον τίτλο και τον συγγραφέα ή ποιητή.
4. Να εκφράζονται με τον αυτοσχεδιασμό και τη μίμηση.
5. Να αναπαράγουν μουσικά ακούσματα με διάφορους τρόπους.
6. Να εκφραστούν  δημιουργικά  μέσα από τη ζωγραφική.
7. Να απομνημονεύουν πολλά μικρά κείμενα.
 

                  «Γεια σου κύριε μενεξέ»
        (Το τραγούδι του μικρού κοριτσιού» )
                                                                        ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ  
Δύο συ και τρία γω
πράσινο πεντόβολο
μπαίνω μέσα στον μπαξέ
γεια σου κύριε μενεξέ.
Σιντριβάνι και νερό
και χαμένο μου όνειρο (2)
Χοπ αν κάνω δεξιά
πέφτω πάνω στη ροδιά.
Χοπ αν κάνω αριστερά
πάνω στη βατομουριά.
Το ‘να χέρι μου κρατεί
μέλισσα θεόρατη
τ’ άλλο στον αέρα πιάνει
πεταλούδα που δαγκάνει

 Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1.  
1. Ακούστε το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη  μελοποιημένο από τον συνθέτη Δημήτρη Λάγιο.



2.     

2.Διαβάστε το παραπάνω ποίημα  και ενθαρρύνετε τα παιδιά να εκφράσουν αυτό που κατάλαβαν, που τους έκανε εντύπωση και αισθάνθηκαν.
     3.  Ενθαρρύνετε τα παιδιά «να πουν» την ιστορία που «λέει» το τραγούδι, π.χ. ένα μικρό κορίτσι μπαίνει στον κήπο και……….
4. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να δραματοποιήσουν, « να παίξουν» την ιστορία του ποιήματος .
5.
Ενθαρρύνετε τα παιδιά να ζωγραφίσουν ό,τι τους έκανε εντύπωση από το ποίημα και να γράψουν ή αντιγράψουν σχετικές λέξεις.

Παιχνίδια με τους αριθμούς

Στόχοι:

1. Να προβληματίζονται και να ερευνούν ποικίλες καταστάσεις, να στηρίζονται σε προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες, να κάνουν απλές υποθέσεις και να καταλήγουν σε σχετικά συμπεράσματα.

2. Να οργανώνουν και να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τους αριθμούς.

Οι αριθμοί από το 1 έως το 10 (2)


Οι αριθμοί από το 1 έως το 10 (3)

Παίζω και μαθαίνω 
με τα λουλούδια της Άνοιξης

Στόχοι:

 Να εκτελούν απλές μαθηματικές πράξεις. 




Οι αριθμοί από το 1 έως το 10 (5)


Οι αριθμοί από το 1 έως το 10 (8)


Οι αριθμοί από το 1 έως το 10 (7)



Οι αριθμοί απ΄πο το 1 έως το 10 (4)



Άνοιξη


                                  ΑΝΟΙΞΗ
Στόχοι: 
1. Να γνωρίσουν και να ονομάσουν ορισμένα έργα τέχνης
2. Να παρατηρούν και να περιγράφουν αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση μέσα από ένα έργο τέχνης.
3. Να ενθαρρύνονται να αναπτύξουν τη γλώσσα.
4. Να εκφραστούν  δημιουργικά  μέσα από τη ζωγραφική.
5. Να χρησιμοποιούν τον γραπτό λόγο ως μέσο επικοινωνίας και έκφρασης και να συνειδητοποιούν ότι στα φωνήματα της ομιλούμενης γλώσσας αντιστοιχούν γράμματα.
6. Να εμπλουτίζουν τη γλώσσα και με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά.

Τοιχογραφία της  Άνοιξης



       Η τοιχογραφία της άνοιξης κοσμούσε τρεις από τους τέσσερις τοίχους ενός μικρού δωματίου στον προϊστορικό οικισμό του Ακρωτηρίου της Θήρας. Είναι η μοναδική τοιχογραφία η οποία βρέθηκε ολόκληρη στη θέση της μετά τον καταστροφικό σεισμό και την ηφαιστειακή έκρηξη  στο νησί της Σαντορίνης.

   H τοιχογραφία είναι αναπαράσταση της Άνοιξης στη Θήρα τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο, όταν ανθίζουν τα λουλούδια και επιστρέφουν τα αποδημητικά πουλιά.  Τα ηφαιστειακά βράχια της Θήρας είναι στολισμένα με τριάδες από ανθισμένα κόκκινα κρίνα  και στον ουρανό πετούν χελιδόνια !


Ενδεικτικές Δραστηριότητες:

1. Μελετήστε με τα παιδιά την τοιχογραφία της Άνοιξης. Με τη βοήθεια του υπολογιστή δείξτε στα παιδιά την τοιχογραφία και συζητήστε:
-Τι βλέπετε στην εικόνα;
- Σε ποια εποχή αναφέρεται η τοιχογραφία;
-Πώς το καταλάβατε;
- Πόσα χελιδόνια βλέπετε στην εικόνα;
-Αν ζωντάνευαν  τα χελιδόνια, τι μπορεί να έλεγαν;
-Πόσα κόκκινα κρίνα υπάρχουν στην εικόνα;
-Αν ήσασταν εκεί ποιους ήχους θα ακούγατε;
-Ποια χρώματα βλέπετε;
-Αν ζωντάνευαν τα χελιδόνια και τα κρίνα και έπαιζαν, τι παιχνίδι θα έκαναν;
- Τι θα ήθελες να αλλάξεις(προσθέσεις ή αφαιρέσεις)  στην τοιχογραφία της Άνοιξης;

2. Ζωγραφίστε  ό,τι σας έκανε εντύπωση από την τοιχογραφία  και γράψτε ή αντιγράψτε λέξεις, όπως  χελιδόνια, λουλούδια, κρίνα … 

3. «Αν ζωντάνευαν τα χελιδόνια και τα κρίνα και έπαιζαν, τι παιχνίδι θα έκαναν;». Ζωγραφίστε το παιχνίδι τους .

4. Σκεφτείτε μία ιστορία με χελιδόνια, κρίνα, βράχια. Φτιάξτε το δικό σας παραμύθι. Ζωγραφίστε το. Ζητήστε από τον γονέα σας να γράψει το παραμύθι σας πίσω από την ζωγραφιά σας.


Ο Άγιος Γεώργιος

ΑΓΙΟΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ

 Ο Άγιος Γεώργιος, ως στρατιωτικός, Άγιος και ελευθερωτής, συγκεντρώνει πολλές διηγήσεις για τα κατορθώματά του, με σημαντικότερο όλων την εξόντωση του δράκου και τη σωτηρία της βασιλοπούλας.

Σύμφωνα με την παράδοση, το θηρίο φρουρούσε μια πηγή και δεν άφηνε τους κατοίκους να πάρουν το νερό. Ολόκληροι στρατοί πολεμούσαν το τέρας, χωρίς αποτέλεσμα.



Όταν, όμως ο δράκος έπιασε τη βασιλοπούλα, ο Άγιος Γεώργιος, νεαρός αξιωματικός πάνω στο άλογο, σκότωσε τον δράκο με το κοντάρι του κι ελευθέρωσε τη βασιλοπούλα.
Επειδή, ήταν στρατιωτικός, θεωρείται προστάτης του Πεζικού και του Ελληνικού Στρατού Ξηράς, ενώ είναι και ο προστάτης Άγιος της Αγγλίας.

Ο Αϊ-Γιώργης συνδέεται, επίσης, με τη γεωργία. Το όνομα Γεώργιος είναι ελληνικό, προέρχεται από το ουσιαστικό «γεώργιον» που σημαίνει καλλιεργήσιμο και την περίοδο της γιορτής του (23 Απριλίου) οι αγρότες σπέρνουν, γι αυτό και ονομάζεται «σποριάρης».

Αλλά ο Άγιος είναι και προστάτης των κτηνοτρόφων, διότι η γιορτή του συμπίπτει με την εποχή που οι βοσκοί θα πάρουν τα ζώα τους από την στάνη και θα ανέβουν στα βουνά.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:
1.  Διαβάστε την ιστορία του Αγίου Γεωργίου και συζητήστε, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να εκφραστούν.
2. Ζωγραφίστε και εσείς τον Άγιο Γεώργιο και γράψτε το όνομά του, το όνομά σας και ημερομηνία.
3. Στο παρακάτω κρυπτόλεξο βρες τις λέξεις ΓΕΩΡΓΙΟΣ και ΔΡΑΚΟΣ και σημείωσέ τες περνώντας το ποντίκι πάνω  από τις λέξεις