Μια πεινασμένη κάμπια


            "Μια κάμπια πολύ πεινασμένη".
Στόχοι :
1.Να διηγούνται/ αφηγούνται.
2.Να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο. 
3.Να αντιλαμβάνονται τη χρονική ακολουθία γεγονότων
 4.Να αναπαριστούν γεγονότα σύμφωνα με τη χρονική τους ακολουθία.                   

Πατήστε στην κάμπια..... κι εκείνη θα σας πει μια ωραία ιστορία!!!    

  Πατήστε στην κάμπια κι εκείνη θα σας πει μια ωραία ιστορία

Ενδεικτικές δραστηριότητες:
1. Ακούστε με προσοχή, όσες φορές θέλετε, την ιστορία της πεινασμένης κάμπιας.       
2. Διηγηθείτε την ιστορία της ακολουθώντας τη χρονική     αλληλουχία των γεγονότων. Χρησιμοποιείστε λέξεις που    σχετίζονται με τη ροή του χρόνου(μετά, ύστερα, στο τέλος...).    
3. Ζωγραφίστε ό,τι σας έκανε εντύπωση από την ιστορία της κάμπιας. Γράψτε το όνομά σας, την ημερομηνία και λέξεις σχετικές με την εργασία σας(π.χ. κάμπια, μήλο, σοκολάτα,...).                   
4. Εικονογραφήστε την ιστορία της κάμπιας μας και βάλτε τις ζωγραφιές σας σε λογική ακολουθία. Δημιουργήστε το δικό σας βιβλίο.          
5. Ώρα για παιχνίδι.
Βάλε τις ημέρες στη σωστή σειρά, 
ξεκινώντας από τη Δευτέρα.

Παιχνίδια

Παίζω με τα λουλούδια (Παιχνίδι μνήμης)

Μαμάδες και παιδιά (Παιχνίδι αντιστοίχισης)

Με αγάπη σε κάθε Μητέρα

Πατήστε στην εικόνα ...


Γιορτή της Μητέρας

 Η Γιορτή της Μητέρας εορτάζεται κάθε χρόνο τη  δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. 
Είναι εορτή προς τιμή της μητρότητος, ημέρα έκφρασης αγάπης σε  όλες τις μαμάδες. 


"Μητρική Στοργή" Γεώργιος Ιακωβίδης


Στόχοι :

1. Να γνωρίσουν και να ονομάσουν ορισμένα έργα τέχνης, να γνωρίσουν έργα μεγάλων ζωγράφων.
2. Ενθαρρύνονται να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον            προφορικό τους λόγο.
3. Να εξασκούν την παρατηρητικότητά τους. 
4. Να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους και να γνωρίσουν τον εαυτό τους και τον κόσμο.
5. Να ενθαρρύνονται να γράφουν όπως μπορούν. 

Ενδεικτικές δραστηριότητες:
1. Βάζουμε γλυκιά μουσική και αφήνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τον παραπάνω πίνακα ζωγραφικής του Ιακωβίδη "Μητρική Στοργή"
2. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να απαντήσουν : 
 -Τι βλέπω στον πίνακα.
 -Τι κάνει η μαμά στον πίνακα;
 -Τι πιστεύετε ότι νιώθει η μαμά;
 -Τι πιστεύετε ότι νιώθει το μωρό στην αγκαλιά της μαμάς του;
 -Τι υπάρχει πάνω στο τραπέζι;
 -Ο πίνακας είναι μια εικόνα σημερινή ή μια εικόνα από άλλη εποχή;
 -Περιγράψτε τη μητέρα: Τι ρούχα φοράει; Μοιάζουν με τα ρούχα που φοράνε οι μαμάδες σήμερα; Πώς είναι χτενισμένη;
 3. Αν μιλούσε η μητέρα του πίνακα, τι νομίζετε ότι θα έλεγε στο παιδί της;
 4. "Ζωντανεύοντας" τον πίνακα : Μαζί με τα παιδιά βρίσκουμε στο σπίτι μας ρούχα και αντικείμενα που πλησιάζουν με αυτά του πίνακα. Βρίσκουμε ένα κουκλάκι μωρό και μια κουβερτούλα. 
 Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τον πίνακα και  τους ζητάμε να τον  αναπαραστήσουν. Τη θέση της μητέρας, κατά την  αναπαράσταση μπορεί να την πάρει αγόρι ή  κορίτσι, τονίζοντας ότι και οι δύο γονείς φροντίζουν με την ίδια αγάπη και στοργή το μωρό τους.
  5. Ζωγραφίζουμε  τον πίνακα του Ιακωβίδη με τον δικό μας τρόπο. Γράφουμε ή αντιγράφουμε τον τίτλο του πίνακα, το όνομά μας και την ημερομηνία. 
  6. Ώρα για παιχνίδι. "Ταίριαξε τις  εικόνες".






Ο Μάης


Πάτησε το λουλούδι και δες την έκπληξη !



ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

  Το Διδακτικό Προσωπικό του 5ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου σας εύχεται: 

               "ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ"
Στόχοι:
1. Να εξηγούν και να ερμηνεύουν.
2.  Να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση.
3. Να εντοπίζουν τον τίτλο και τον συγγραφέα ή ποιητή.
4. Να εκφράζονται με τον αυτοσχεδιασμό και τη μίμηση.
5. Να αναπαράγουν μουσικά ακούσματα με διάφορους τρόπους.
6. Να εκφραστούν  δημιουργικά  μέσα από τη ζωγραφική.
7. Να απομνημονεύουν πολλά μικρά κείμενα.
 

                  «Γεια σου κύριε μενεξέ»
        (Το τραγούδι του μικρού κοριτσιού» )
                                                                        ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ  
Δύο συ και τρία γω
πράσινο πεντόβολο
μπαίνω μέσα στον μπαξέ
γεια σου κύριε μενεξέ.
Σιντριβάνι και νερό
και χαμένο μου όνειρο (2)
Χοπ αν κάνω δεξιά
πέφτω πάνω στη ροδιά.
Χοπ αν κάνω αριστερά
πάνω στη βατομουριά.
Το ‘να χέρι μου κρατεί
μέλισσα θεόρατη
τ’ άλλο στον αέρα πιάνει
πεταλούδα που δαγκάνει

 Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1.  
1. Ακούστε το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη  μελοποιημένο από τον συνθέτη Δημήτρη Λάγιο.



2.     

2.Διαβάστε το παραπάνω ποίημα  και ενθαρρύνετε τα παιδιά να εκφράσουν αυτό που κατάλαβαν, που τους έκανε εντύπωση και αισθάνθηκαν.
     3.  Ενθαρρύνετε τα παιδιά «να πουν» την ιστορία που «λέει» το τραγούδι, π.χ. ένα μικρό κορίτσι μπαίνει στον κήπο και……….
4. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να δραματοποιήσουν, « να παίξουν» την ιστορία του ποιήματος .
5.
Ενθαρρύνετε τα παιδιά να ζωγραφίσουν ό,τι τους έκανε εντύπωση από το ποίημα και να γράψουν ή αντιγράψουν σχετικές λέξεις.

Παιχνίδια με τους αριθμούς

Στόχοι:

1. Να προβληματίζονται και να ερευνούν ποικίλες καταστάσεις, να στηρίζονται σε προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες, να κάνουν απλές υποθέσεις και να καταλήγουν σε σχετικά συμπεράσματα.

2. Να οργανώνουν και να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τους αριθμούς.

Οι αριθμοί από το 1 έως το 10 (2)


Οι αριθμοί από το 1 έως το 10 (3)

Παίζω και μαθαίνω 
με τα λουλούδια της Άνοιξης

Στόχοι:

 Να εκτελούν απλές μαθηματικές πράξεις. 




Οι αριθμοί από το 1 έως το 10 (5)


Οι αριθμοί από το 1 έως το 10 (8)


Οι αριθμοί από το 1 έως το 10 (7)