Άνοιξη
ΑΝΟΙΞΗ
Στόχοι:
1. Να γνωρίσουν και να ονομάσουν ορισμένα έργα τέχνης
2. Να παρατηρούν και να περιγράφουν αλλαγές που
συμβαίνουν στη φύση μέσα από ένα έργο τέχνης.
3. Να ενθαρρύνονται να αναπτύξουν τη γλώσσα.
4. Να εκφραστούν
δημιουργικά μέσα από τη ζωγραφική.
5. Να χρησιμοποιούν τον γραπτό λόγο ως μέσο
επικοινωνίας και έκφρασης και να συνειδητοποιούν ότι στα φωνήματα της
ομιλούμενης γλώσσας αντιστοιχούν γράμματα.
6. Να εμπλουτίζουν τη γλώσσα και με λέξεις που συνδέονται
με τα μαθηματικά.
Τοιχογραφία
της Άνοιξης
Η τοιχογραφία της άνοιξης κοσμούσε
τρεις από τους τέσσερις τοίχους ενός μικρού δωματίου στον προϊστορικό οικισμό
του Ακρωτηρίου της Θήρας. Είναι η μοναδική τοιχογραφία η οποία βρέθηκε ολόκληρη
στη θέση της μετά τον καταστροφικό σεισμό και την ηφαιστειακή έκρηξη στο νησί της Σαντορίνης.
H τοιχογραφία είναι αναπαράσταση της Άνοιξης
στη Θήρα τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο, όταν ανθίζουν τα λουλούδια και επιστρέφουν
τα αποδημητικά πουλιά. Τα ηφαιστειακά
βράχια της Θήρας είναι στολισμένα με τριάδες από ανθισμένα κόκκινα κρίνα και στον ουρανό πετούν χελιδόνια !
Ενδεικτικές Δραστηριότητες:
1. Μελετήστε με τα παιδιά την
τοιχογραφία της Άνοιξης. Με τη βοήθεια του υπολογιστή δείξτε στα παιδιά την
τοιχογραφία και συζητήστε:
-Τι βλέπετε στην εικόνα;
-
Σε ποια εποχή αναφέρεται η τοιχογραφία;
-Πώς
το καταλάβατε;
-
Πόσα χελιδόνια βλέπετε στην εικόνα;
-Αν
ζωντάνευαν τα χελιδόνια, τι μπορεί να
έλεγαν;
-Πόσα
κόκκινα κρίνα υπάρχουν στην εικόνα;
-Αν
ήσασταν εκεί ποιους ήχους θα ακούγατε;
-Ποια
χρώματα βλέπετε;
-Αν
ζωντάνευαν τα χελιδόνια και τα κρίνα και έπαιζαν, τι παιχνίδι θα έκαναν;
-
Τι θα ήθελες να αλλάξεις(προσθέσεις ή αφαιρέσεις) στην τοιχογραφία της Άνοιξης;
2.
Ζωγραφίστε ό,τι σας έκανε εντύπωση από
την τοιχογραφία και γράψτε ή αντιγράψτε
λέξεις, όπως χελιδόνια, λουλούδια, κρίνα
…
3.
«Αν ζωντάνευαν τα χελιδόνια και τα κρίνα και έπαιζαν, τι παιχνίδι θα έκαναν;».
Ζωγραφίστε το παιχνίδι τους .
4.
Σκεφτείτε μία ιστορία με χελιδόνια, κρίνα, βράχια. Φτιάξτε το δικό σας
παραμύθι. Ζωγραφίστε το. Ζητήστε από τον γονέα σας να γράψει το παραμύθι σας
πίσω από την ζωγραφιά σας.
Ο Άγιος Γεώργιος
ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Ο Άγιος
Γεώργιος, ως στρατιωτικός, Άγιος και ελευθερωτής, συγκεντρώνει πολλές διηγήσεις
για τα κατορθώματά του, με σημαντικότερο όλων την εξόντωση του δράκου και τη
σωτηρία της βασιλοπούλας.
Σύμφωνα
με την παράδοση, το θηρίο φρουρούσε μια πηγή και δεν άφηνε τους κατοίκους να
πάρουν το νερό. Ολόκληροι στρατοί
πολεμούσαν το τέρας, χωρίς αποτέλεσμα.
Όταν, όμως ο δράκος έπιασε τη βασιλοπούλα, ο Άγιος Γεώργιος, νεαρός αξιωματικός πάνω στο άλογο, σκότωσε τον δράκο με το κοντάρι του κι ελευθέρωσε τη βασιλοπούλα.
Επειδή, ήταν στρατιωτικός, θεωρείται προστάτης του Πεζικού και του Ελληνικού Στρατού Ξηράς, ενώ είναι και ο προστάτης Άγιος της Αγγλίας.
Επειδή, ήταν στρατιωτικός, θεωρείται προστάτης του Πεζικού και του Ελληνικού Στρατού Ξηράς, ενώ είναι και ο προστάτης Άγιος της Αγγλίας.
Ο
Αϊ-Γιώργης συνδέεται, επίσης, με τη γεωργία. Το όνομα Γεώργιος είναι ελληνικό, προέρχεται από το
ουσιαστικό «γεώργιον» που σημαίνει καλλιεργήσιμο και την περίοδο της γιορτής
του (23 Απριλίου) οι αγρότες σπέρνουν, γι αυτό και ονομάζεται «σποριάρης».
Αλλά ο
Άγιος είναι και προστάτης των κτηνοτρόφων, διότι η γιορτή του συμπίπτει με την
εποχή που οι βοσκοί θα πάρουν τα ζώα τους από την στάνη και θα ανέβουν στα
βουνά.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
1.
Διαβάστε την ιστορία του Αγίου Γεωργίου και συζητήστε, ενθαρρύνοντας τα παιδιά
να εκφραστούν.
2.
Ζωγραφίστε και εσείς τον Άγιο Γεώργιο και γράψτε το όνομά του, το όνομά σας και
ημερομηνία.
3. Στο παρακάτω κρυπτόλεξο βρες
τις λέξεις ΓΕΩΡΓΙΟΣ και ΔΡΑΚΟΣ και σημείωσέ τες περνώντας το ποντίκι πάνω από τις λέξεις
Η ΑΝΟΙΞΗ
Στόχοι:1.Να αναγνωρίζουν οικείες λέξεις στο περιβάλλον και μέσα σε κείμενα.
2.Να συνειδητοποιήσουν ότι ο γραπτός λόγος είναι αναπαράσταση της γλώσσας και η εικόνα είναι αναπαράσταση του κόσμου.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:
1. Διαβάστε το παραπάνω κείμενο και συζητήστε με τα παιδιά.
Πώς είναι η Άνοιξη; Τι φοράει; Τι έχει στη βαλίτσα της;
Πόσα παιδάκια έχει; Πώς ονομάζονται τα παιδιά της;
2. Ας ζωγραφίσουν, όπως φαντάζονται, την Άνοιξη με τα παιδιά της και ας γράψουν τα ονόματα των παιδιών- μηνών της. Θυμόμαστε να γράφουμε το όνομά μας και την ημερομηνία.
3. Γράψτε το όνομα του κάθε μήνα σε μία καρτέλα. Σκορπίστε τις καρτέλες και παίξτε το παιχνίδι:"Βρες τον μήνα".
Ο ένας παίκτης θα λέει έναν μήνα κι ο άλλος θα βρίσκει τη σωστή καρτέλα.
4. Ας παίξουμε το παρακάτω παιχνίδι με τα παιδιά της Άνοιξης και στο τέλος, ας κάνουμε τον έλεγχο των σωστών απαντήσεων.
2.Να συνειδητοποιήσουν ότι ο γραπτός λόγος είναι αναπαράσταση της γλώσσας και η εικόνα είναι αναπαράσταση του κόσμου.
Η Άνοιξη είναι μία από τις τέσσερις εποχές του χρόνου. Όταν έρχεται να μας δει, φοράει ένα ολόλευκο, μακρύ φόρεμα και έχει στο κεφάλι της ένα στεφάνι από λουλούδια. Μοιάζει με νύφη στολισμένη!! Στη βαλίτσα της έχει τα ανοιξιάτικα ρούχα της, τα ανοιξιάτικα φρούτα, που είναι οι φράουλες, τα κεράσια και τα βερίκοκα και πολλά-πολλά καλαθάκια με πολλά-πολλά πολύχρωμα μυρωδάτα λουλουδάκια. Μαζί της έχει και τα τρία της παιδιά, που τους φωνάζει "μήνες".
Ο μήνας Μάρτιος είναι το πρώτο της παιδί και στη βαλίτσα του έχει την ελληνική σημαία, επειδή γιορτάζει η Ελλάδα.
Ο μήνας Απρίλιος είναι το δεύτερο παιδί και στη βαλίτσα του έχει κόκκινα αυγά, τσουρέκια και τη λαμπάδα του, γιατί, ο Απρίλιος φέρνει μαζί του το Πάσχα.
Ο μήνας Μάιος είναι το τρίτο παιδί της κυρίας Άνοιξης και στη βαλίτσα του έχει λουλουδένια στεφανάκια, επειδή τον Μάιο γιορτάζει η φύση και όλα είναι ανθισμένα.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:
1. Διαβάστε το παραπάνω κείμενο και συζητήστε με τα παιδιά.
Πώς είναι η Άνοιξη; Τι φοράει; Τι έχει στη βαλίτσα της;
Πόσα παιδάκια έχει; Πώς ονομάζονται τα παιδιά της;
2. Ας ζωγραφίσουν, όπως φαντάζονται, την Άνοιξη με τα παιδιά της και ας γράψουν τα ονόματα των παιδιών- μηνών της. Θυμόμαστε να γράφουμε το όνομά μας και την ημερομηνία.
3. Γράψτε το όνομα του κάθε μήνα σε μία καρτέλα. Σκορπίστε τις καρτέλες και παίξτε το παιχνίδι:"Βρες τον μήνα".
Ο ένας παίκτης θα λέει έναν μήνα κι ο άλλος θα βρίσκει τη σωστή καρτέλα.
4. Ας παίξουμε το παρακάτω παιχνίδι με τα παιδιά της Άνοιξης και στο τέλος, ας κάνουμε τον έλεγχο των σωστών απαντήσεων.
ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Α) Μουσείο Ακρόπολης – Εκπαιδευτικό Υλικό – Κεντρική Σελίδα https://www.theacropolismuseum.gr/el/content/ekpaideftiko-yliko
Επιλεγμένα στοιχεία από την κεντρική σελίδα Διαδραστικά Παιχνίδια
https://www.theacropolismuseum.gr/peploforos/
http://www.acropolis-athena.gr/
http://www.parthenonfrieze.gr/
http://acropolisvirtualtour.gr/theglafkaproject/#/el/home
Εκπαιδευτικό Αποθετήριο http://repository.acropolis-education.gr/acr_edu/
B) Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
http://repository-mca.ekt.gr/mca/
Γ) Εθνική Πινακοθήκη, Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου https://www.nationalgallery.gr/el/ekpaideusi/paihnidia.html
Δ) Εθνικό Ιστορικό Μουσείο
http://www.nhmuseum.gr/el/ekpaideysi/psifiaka-paihnidia/
Ε) Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία
https://athenscitymuseum.gr/
ΣΤ) Φιλαναγνωσία
https://ereading.nlg.gr/el/?server=1
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)